i-Pal nu ook in Easy Clean uitvoering beschikbaar 23 apr 2009

i-Pal nu ook in Easy Clean uitvoering beschikbaar
In 2006 introduceerde CSi het i-Pal systeem, een gestandaardiseerde robotcel bestaande uit een sferische robot die samen met de palletconveyors en het pickpoint is gemonteerd op een skid. Door het zo te engineeren en via lease aan te bieden creëerde CSi een oplossing met maximale flexibiliteit. Vele tientallen klanten hebben reeds gekozen voor deze palletiseercel.

Inmiddels is een nieuwe variant ontwikkeld, de Easy Clean i-Pal. Deze palletiseerunit kan door de voedingsmiddelenindustrie ingezet worden als end-of-line oplossing op plaatsen waar verhoogde hygiënische eisen worden gesteld. Hierdoor is het niet meer noodzakelijk om de palletiseerfunctie in een andere ruimte te plaatsen dan de verpakkingsmachines. Er kan dus een compact systeem gebouwd worden dat door één operator bediend kan worden.

De Easy Clean i-Pal onderscheidt zich doordat het een totaaloplossing is voor de palletiseerfunctie die aan alle easy clean eigenschappen voldoet. Door de open constructie is het systeem zeer eenvoudig reinigbaar. De Easy Clean i-Pal is bovendien ook leverbaar in een RVS-uitvoering, zodat hij ook in vochtige omgevingen kan worden ingezet.
Door het uitgekiende technisch concept kunnen nagenoeg alle producten nauwkeurig gestapeld worden.
Automatisch pallet toe- en afvoertransport is inbegrepen, een tussenlegvel-applicator is als optie verkrijgbaar.

Deze nieuwe i-Pal heeft een zeer vriendelijke grafische bedieningsinterface, die optioneel kan worden uitgevoerd met CSi "patternmaker".
De Easy Clean is gebaseerd op proven technology en daardoor zeer betrouwbaar. Het is een standaard product met een korte lever- en montagetijd.

Interessant gegeven is dat ook de Easy Clean i-Pal als leaseproduct verkrijgbaar is, waardoor de klant geen investering hoeft te plegen.