Bespaar 84 procent op verzendkosten en 60 op nabestellen van kabels met chainflex CASE 09 nov 2020

Met de chainflex CASE, kunnen klanten snel hun eigen opslagfaciliteit maken, kabels nabestellen middels de QR-code en tot 84 procent besparen op de verzendkosten. (Bron: igus B.V.)

igus heeft een nieuwe logistieke oplossing ontwikkeld voor haar kabelrupskabels. Met de chainflex CASE, realiseert de gebruiker direct meerdere besparingen, omdat in plaats van levering door een koerier, de kabel nu wordt bezorgd door een pakketdienst in een veilige, stapelbare doos. Dit zorgt voor een aanzienlijke reductie van zowel verzend- als  opslagkosten. De kabel kan direct vanuit de doos worden afgerold en op de gewenste lengte worden geknipt. Een QR-code op de chainflex CASE zorgt ervoor dat de kabel snel kan worden bijbesteld.

Vanaf nu worden de chainflex haspelgoederen door een pakketdienst in een doos geleverd: met chainflex CASE, heeft igus een speciale logistieke oplossing ontwikkeld voor haar kabels die per meter verkocht worden. In plaats van de gebruikelijk levering van haspelgoederen op een pallet door een koerier, levert igus zijn kabels nu in een nieuwe doos van 50x45x40 centimeter met een pakketdienst. "Op deze manier kunnen klanten tot wel 84% op verzendkosten besparen", legt Andreas Muckes uit, afdelingshoofd chainflex productmanagement. Maar de chainflex CASE biedt nog meer praktische voordelen. De dozen zijn niet alleen eenvoudig te vervoeren, ze zijn ook stapelbaar, waardoor op de bouwplaats snel een opslagruimte op maat kan worden ingericht. Ook is de chainflex CASE een praktische oplossing voor bedrijven die niet de capaciteit hebben voor grote en kostbare kabelopslag en hun kabels daarom gewoon in stelling schappen opslaan. De kabels zijn beschermd en kunnen direct en eenvoudig uit de doos worden afgerold dankzij een speciaal ontwikkeld haspel. Extra handlingskosten en kosten voor een pallethefinrichting, kabelafroller of een bok zijn hierdoor verleden tijd. "Omdat de doos volledig is gemaakt van geribbeld karton, is deze extreem licht maar toch robuust en kan deze gemakkelijk gerecycled worden," verteld Andreas Muckes.

60% sneller nabestellen

Maar wat te doen wanneer de rol leeg is? Daar heeft igus ook wat op gevonden. Er bevindt zich een QR-code op elke box die u direct naar het product in de webshop leidt. Dit betekent dat de kabel met slechts enkele muisklikken kan worden bijbesteld, zonder dat men lang naar de typeaanduiding hoeft te zoeken. De nieuwe chainflex CASE wordt door igus aangeboden voor haar stuurstroom-, data-, bus-, servo-, meetsysteem- en motorkabels, direct uit voorraad en zonder minimum bestelhoeveelheid. De maximale lengte van de kabels is 200 meter met een maximaal gewicht van 70 kg. Alle igus kabels zijn speciaal ontworpen voor gebruik in kabelrupsen en getest in het 3.800 vierkante meter grote testlaboratorium. De klant krijgt 36 maanden garantie op kabels, uniek in de industrie.

Deze video laat u zien hoe gemakkelijk het is om chainflex CASE te gebruiken: