INNOVATIEVE LINEAIRE TECHNIEK IN HET PROGRAMMA VAN AXIS & Stuifmeel B.V. 29 apr 2010

Serapid was 40 jaar geleden de uitvinder van de duwketting: een revolutie in lineaire aandrijftechniek. Het geheim van de Serapid duwketting ligt verscholen in het feit dat deze maar naar één zijde kan buigen. Bij belasting in de andere richting gedraagt de ketting zich als een zeer starre lineaire aandrijving.Een groot voordeel van deze lineaire aandrijving is de beperkte inbouwruimte die benodigd is.Omdat de ketting achter de aandrijfunit opgerold wordt in een beschermende behuizing, is slechts een kleine inbouwruimte noodzakelijk, Dit in tegenstelling tot gebruikelijke lineaire aandrijvingen.De duwketting is zowel in horizontale als verticale beweging toepasbaar en
met een duwkracht tot 160.000 N, snelheden tot 2 meter per seconde, lineaire verplaatsing tot 30 meter, trillingsvrije en geluidsarme beweging is de duwketting geschikt voor vele toepassingen . De Serapid duwketting is verkrijgbaar in meerdere materiaalsoorten zoals staal, RVS en kunststof. De duwketting is tevens in een onderhoudsvrije uitvoering verkrijgbaar.

Wilt u meer informatie over deze duwketting? Neemt u dan contact op met AXIS & Stuifmeel BV. U kunt ons bereiken op telefoonnummer 0182-647070.