Introduktie nieuwe elektrische heftrucks Cesab B-serie 09 jun 2010

Introduktie nieuwe elektrische heftrucks Cesab B-serie
Cesab heftrucks B3 en B4 serie

Introduktie nieuwe Cesab B300 – B400 op de Nederlandse markt.

Apeldoorn - Esra brengt een nieuwe 48V vorkheftruck van het type B300 – B400 op de Nederlandse markt. De heftruck wordt geproduceerd in Italië bij het gecertificeerde bedrijf Cesab-Bologna. Deze nieuwe serie combineert een zeer compact chassis met zijn krachtige prestaties. Met de komst van deze heftruck is er voor elke bedrijfssituatie een passende oplossing beschikbaar.
Deze heftruck is leverbaar met een hefvermogen van 1,5 tot 2,0 ton. Leverbaar in 3-, en 4-wiel uitvoering. De B300-B400 serie is de meest compacte Cesab 48 Volt truck tot nu. De belangrijkste factoren voor klanten om deze 48-volts vorkheftruck te kopen zijn: veiligheid, productiviteit, duurzaamheid en rij-vermogen.

Het compacte ontwerp biedt uitzonderlijke wendbaarheid, zelfs in kleine ruimtes. Gecombineerd met een nieuw design voor de cabine en de keuze van een nieuwe generatie masten zorgt dit ervoor dat een uitstekend zicht en comfort voor de bestuurder ontstaat.

De CESAB B300 en B400 trucks kunnen gemakkelijk manoeuvreren in smalle gangpaden en krappe bochten, terwijl een breder frame voor een verbeterde zijdelingse stabiliteit in bochten zorgt. De B300 CESAB driewiel vorkheftruck biedt maximale wendbaarheid waardoor het ideaal werken is bij gebruik binnenshuis of bij toepassingen zoals detailhandel, of opslag waar een zeer kleine draaicirkel noodzakelijk is. De CESAB B400 vierwiel vorkheftruck biedt hogere snelheden en een uitstekende stabiliteit bij laden op hoog niveau of op oneffen oppervlakken.
Het zicht van de chauffeur is bijzonder goed bij deze range, door zijn hoger frame en rijpositie. De chauffeur heeft beter zicht rondom de heftruck. Dit helpt om de productiviteit te verbeteren zonder afbreuk te doen aan de veiligheid. Deze serie is leverbaar met een selectie aan masten met een uitstekende doorzicht. De soepel functionerende duplex-masten of triplex nieuwe generatie masten met dubbele volledig vrije hefcilinders die, aangevuld met het lagere dashboard, een superieur zicht naar voren garanderen. Het lagere dashboard biedt de chauffeur volledige zicht op de vorken, waardoor sneller en nauwkeuriger gewerkt kan worden en minder beschadigingen optreden.

Beide modellen hebben een volledig scala aan mogelijkheden voor specifieke behoeften. Deze omvatten o.a. mini joystick hefbediening, fingertip bediening, dubbele voetpedaal of een gebalanceerd pedaal systeem, volledige stalen cabines met verwarming, plus een keuze uit textiel en verwarmde stoelen.

Multi-shift klanten hebben profijt van het wisselen van de standaard verwisselbare batterij voor een snelle en moeiteloze wissel aan het eind van elke ploegendienst. Toegang tot alle belangrijke componenten is snel en eenvoudig. Door het weglaten van de elektrische ventilator, is de ruis verminderd, de batterij energie wordt bespaard en de betrouwbaarheid is verbeterd. Het energieverbruik is ook geoptimaliseerd met de invoering van de optionele LED verlichting en een vernieuwd remsysteem dat automatisch energie regenereert in de batterij.

De CESAB B300 en B400 serie is geproduceerd conform de ISO 14001-gecertificeerde Europese fabriek, met behulp van de wereldberoemde Toyota Production System (TPS), alom bekend als een van de meest succesvolle productie systemen in de wereld. Dit zorgt niet alleen voor de hoogste kwaliteitsnormen, maar helpt ook het milieu door het gebruik van afvalvrije productie technieken.

Geen detail is gespaard gebleven in de zoektocht om de CESAB B300 en B400 zo robuust en efficiënt mogelijk te maken. Met het selectieve gebruik van dikke metalen panelen om de duurzaamheid waar nodig, te verhogen, zoals op het batterijdeksel, zonder afbreuk te doen aan het gewicht van de truck of de prestaties.