Kemppi viert 60-jarig bestaan en vernieuwt het bedrijfsimago 21 okt 2009

Kemppi viert 60-jarig bestaan en vernieuwt het bedrijfsimago

Dit jaar viert Kemppi Oy haar 60-jarig bestaan. Het bedrijf heeft de wereld vele vooruitstrevende toepassingen voor de lastechnologie geleverd. Dit jaar lanceert het bedrijf nieuwe, innovatieve lasoplossingen en heeft het bovendien het bedrijfsimago vernieuwd. Kemppi is nu te herkennen aan het logo met de ronde vorm.

Het Finse Kemppi Oy staat op de wereldmarkt bekend om de vele innovatieve producten die de lasindustrie hebben gerevolutioneerd.
In 1977 introduceerde het bedrijf de eerste lasstroombronnen voorzien van invertertechnologie. Zij vormden een belangrijk keerpunt in de lasindustrie. Deze op frequentieverhoging gebaseerde techniek maakte de productie van lasmachines mogelijk die aanzienlijk lichter in gewicht en milieuvriendelijker waren terwijl een hoger vermogen en een meer veelzijdige toepassing werden gerealiseerd.
Met de introductie van de Kemppi Pro-productreeks op de markt in 1993, was de wereld getuige van de overgang van analoge naar digitale besturing van lasmachines. Dit maakte de precieze instelling van de lasparameters en het gebruik van softwarecomponenten mogelijk.
Het was tevens het begin van de ontwikkeling van lasmachines tot de high-tech apparaten van vandaag de dag, waarin elektronica en IT kunnen worden toegepast voor aanzienlijke verbeteringen in arbeidsproductiviteit en laskwaliteit.
Met behulp van de modernste research-methoden en -middelen, zoals de super-hogesnelheidscamera, is Kemppi er in de afgelopen jaren in geslaagd verschillende softwareproducten te ontwikkelen die de effectiviteit en kwaliteit van het booglassen verbeteren – waaronder de gemodificeerde lasprocessen zoals WiseRoot™, WiseThin™, WisePenetration™ en WiseFusion™.
Momenteel vormen het Kemppi Arc System, een alomvattende oplossing voor het verzamelen van lasgegevens en -analyse, en Kemppi's klantspecifieke toegesneden softwareproducten de trendsetters van de lasindustrie. Dit jaar, voor de viering van het jubileum, lanceert Kemppi nieuwe lasapparatuur met uitzonderlijke instelbare opties die een nieuwe benadering van het booglassen inhouden.
Van de nieuwe producten die Kemppi tijdens de Schweissen und Schneiden beurs in Essen afgelopen september lanceerde hebben de FitWeld en de SuperSnake al eervolle vermeldingen ontvangen in de Red Dot competitie voor industriële ontwerpen, die eerder dit jaar gehouden werd.
Het logo afgerond tot een druppelvorm
Kemppi's bedrijfsimago heeft ook een grote vernieuwing ondergaan. De bekende oranje kleur van Kemppi is gebleven, maar het kleurenpalet is nu lichter en frisser.
Het eerder gebruikte hoekige logo is afgerond tot een druppel die een meer veelzijdige opstelling ten opzichte van de ontwikkeling van de booglasindustrie en -oplossingen communiceert. Dit brengt de moderne en bijdetijdse instelling tot uiting van het bedrijf dat altijd klaar staat voor nieuwe uitdagingen.
Het nieuwe logo, in de vorm van een druppeltje, is het resultaat van zorgvuldige overweging. Het druppeltje is de meest energie-efficiënte vloeistofvorm in de natuur. Als waterdamp tot wolken condenseert, worden ronde druppels gevormd omdat deze het kleinste oppervlak bezitten. Om dezelfde reden neemt het gesmolten metaal tijdens het booglassen een ronde vorm aan en wordt deze toegevoegd aan het smeltbad in de vorm van kleine druppeltjes.
Bij het MIG/MAG-lassen vormt het gesmolten materiaal een grote druppel die door de stroompuls via de boog wordt overgedragen op het smeltbad. Hierbij is de correcte timing van het losgelaten druppeltje van het uiteinde van de lasdraad essentieel voor een succesvolle las.
Dus benadrukt het nieuwe Kemppi logo, in de vorm van een klein druppeltje, de fundamentele boogoverdracht van vulmateriaal op het smeltbad. De beheerste uitvoering van dit proces onder verschillende omstandigheden en met verschillende vulmaterialen is kenmerkend voor de expertise die Kemppi te bieden heeft voor geavanceerde nieuwe lasoplossingen en -adviezen.