Kerb Konus zelfsnijdende Inserts voor metalen 04 jan 2013

Kerb Konus  zelfsnijdende Inserts voor metalen
hoog belastbaar, slijtvast en trillingszeker

De ENSAT is een zelfsnijdende draadbus waarmee hoog belastbare, slijtvaste en trillingszekere schroefverbindingen gerealiseerd kunnen worden.  Het type 302 met snijsleuf is breed inzetbaar, dus geschikt voor kunststoffen en metalen. De montage is niet alleen eenvoudig maar ook bijzonder doeltreffend. ENSAT draadbussen  worden in een gegoten of voorgeboord gat gedraaid en snijden daarbij zelf in het materiaal. ENSAT zelftappende draadbussen zijn verkrijgbaar bij Groneman B.V. in Hengelo

De keuze van een zelfsnijdende insert hangt onder andere af van de materiaalsterkte, waarbij het type 302 voor vele toepassingen wordt aanbevolen.
Tevens zijn er van steeds meer types een uitvoering met binnen-zeskant mogelijk.
Montage is eenvoudig; ENSAT inserts snijden zelf in het materiaal, andere voorbereidingen zijn overbodig. Aan het voor te boren gat worden geen bijzondere tolerantie-eisen gesteld; de schroefdraad wordt te allen tijde juist gepositioneerd.

De ENSAT is ongevoelig voor kleine oneffenheden en voorkomt schade die door uitgesleten draad wordt veroorzaakt.
Door zijn massieve vormgeving is de ENSAT geschikt voor zeer hoge axiale trekkrachten en uitdraaimomenten. De inserts maken daarmee in veel gevallen wezenlijk kleinere bouwmaten mogelijk, waardoor materiaal- en gewichtsbesparingen te bereiken zijn