KKV ENSAT-SBK zelfsnijdende Insert in tank uitvoering 17 dec 2010

KKV ENSAT-SBK zelfsnijdende Insert in tank uitvoering
als verontreiniging door o.a. spanen uit den boze is

ENSAT zelftappende draadbussen van Kerb Konus bewijzen hun voordelen al jarenlang. Minder bekend is het type 357/358, de ‘Tank’ uitvoering met gesloten spanenkamers en gesloten bodem. Voor inzet in spuitgietmachines en in de Hightech industrie, daar waar spanen uit den boze zijn. Montage is niet alleen eenvoudig maar ook bijzonder doeltreffend.
ENSAT zelftappende draadbussen zijn verkrijgbaar bij Groneman B.V. in Hengelo

De 3 gesloten snijboringen van de Ensat 358/338 dienen als holtes voor het opvangen van spanen. De gesloten bodem sluit daarbij het draadgat volkomen af om het vrijkomen van spanen en andere vervuiling te voorkomen. Er kan dus geen materiaalafval in de apparatuur terecht komen.
Indien gewenst is deze draadbus ook met kop leverbaar. Daarmee wordt beantwoordt aan de eisen die er wat dit betreft in bijvoorbeeld de elektronica- en computerindustrie worden gesteld.

De keuze van een insert hangt onder andere af van de materiaalsterkte.
Montage is eenvoudig; ENSAT inserts worden in een gegoten of voorgeboord gat gedraaid en snijden zelf in het materiaal, andere voorbereidingen zijn overbodig. Aan het voor te boren gat worden geen bijzondere tolerantie-eisen gesteld; de schroefdraad wordt te allen tijde juist gepositioneerd.

Door zijn massieve vormgeving is de ENSAT geschikt voor zeer hoge axiale trekkrachten en uitdraaimomenten. De inserts maken daarmee in veel gevallen wezenlijk kleinere bouwmaten mogelijk, waardoor materiaal- en gewichtsbesparingen te bereiken zijn.

Voor montage zijn speciale gereedschappen beschikbaar, zowel handmatig als met machine indraaigereedschap te gebruiken.

Voor uitgebreide informatie over het ENSAT programma neemt u contact op met Groneman B.V., Telefoon 074-2551170, e-mail: verbindingstechniek@groneman.nl, www.groneman.nl