Klopboormachine GSB 16 RE Professional van Bosch 11 mrt 2009

Klopboormachine GSB 16 RE Professional van Bosch

De nieuwe GSB 16 RE Professional van Bosch biedt het snelste resultaat bij de klopboormachines met 1 stand in de 750-watt-klasse. Het onafhankelijke testinstituut "SLG Prüf- und Zertifizierungs-GmbH" levert het bewijs hiervoor. Het stelde een gemiddeld 30 procent sneller resultaat in vergelijking met andere toestellen in deze klasse vast.

„   Snelste resultaat bij klopboormachines met 1 stand in de 750-watt-klasse
„   Extreem robuust door komconstructie en metalen behuizing
„   Innovatieve veiligheidshandgreep voor hoge werkveiligheid

Naast het hoge boorvermogen overtuigt de GSB 16 RE Professional door zijn extreme robuustheid. Hiervoor zorgen de komconstructie en de transmissiebehuizing van metaal.

Eenvoudige bediening
De compacte, slechts 2,2 kilogram lichte klopboormachine heeft vele voordelen die een eenvoudige bediening en aangenamer werken mogelijk maken: ergonomische handgreep met softgrip, schakelaar met geïntegreerd stelwiel voor de optimale boorsnelheid, draaibare borstelplaat voor gelijke kracht en toerental bij rechts- en linksdraaien, overbelastingskoppeling, "Auto-Lock"-snelspanboorhouder en kogelmof.

Innovatieve handgreep
Traditioneel bieden de professionele blauwe elektrische toestellen van Bosch een hoge veiligheid voor de gebruiker. Een nieuw voorbeeld hiervoor is de innovatieve extra handgreep van de GSB 16 RE Professional, die veiligheid en comfort optimaal met elkaar combineert. Met minimale krachtinspanning kunnen twaalf verschillende greepposities ingesteld worden. De dubbele beveiliging garandeert dat de greep bij het werken niet wegglijdt.

De nieuwe klopboormachine is in de vakhandel tegen de aanbevolen verkoopprijs van 125,95 euro excl. BTW verkrijgbaar.

Over Bosch
De Bosch-groep is een internationaal toonaangevende technologie- en dienstenonderneming. Met motorvoertuig- en industrietechniek alsook gebruiksgoederen en gebouwentechniek haalden ca. 271.000 medewerkers in het boekjaar 2007 een omzet van 46,3 miljard euro. De Bosch-groep omvat de Robert Bosch GmbH en haar meer dan 300 dochter- en regionale maatschappijen in ca. 50 landen. Deze wereldwijde ontwikkelings- productie- en verkoopgroep is de voorwaarde voor verdere groei. Per jaar geeft Bosch meer dan 3 miljard euro voor onderzoek en ontwikkeling uit en meldt Bosch wereldwijd meer dan 3.000 patenten aan. De onderneming werd in 1886 als "Werkstätte für Feinmechanik und Elektrotechnik" door Robert Bosch (1861-1942) in Stuttgart opgericht.

De vennootschapsrechtelijke structuur van Robert Bosch GmbH garandeert de zelfstandigheid van de Bosch-groep. Deze maakt het de onderneming mogelijk om op lange termijn te plannen en in de toekomst te investeren. De kapitaalaandelen van Robert Bosch GmbH liggen voor 92 % bij de Robert Bosch Stiftung GmbH van algemeen nut. De stemrechten liggen in meerderheid bij Robert Bosch Industrietreuhand KG; deze oefent de zakelijke vennootfunctie uit. De overige aandelen liggen bij de familie Bosch en Robert Bosch GmbH.