Laagland brengt smeermiddelen en lijmen onder in LubriBond bv 19 jan 2009

Laagland brengt smeermiddelen en lijmen onder in LubriBond bv

De afgelopen jaren is er sprake geweest van permanente groei. LubriBond heeft de ambitie om deze groei te continueren en het aanspreekpunt in de markt te blijven op het gebied van smeermiddelen en lijmen.

Het gevarieerde productaanbod en de beschikbare technische expertise van de medewerkers vormen de basis voor een optimale propositie aan huidige en nieuwe klanten. Salesmanager ing. Bob Aa: ‘Deze verzelfstandiging, waarbij LubriBond een volledige zusteronderneming is van Laagland, biedt de unieke kans om de naam LubriBond te verbinden aan een hoge kwaliteit en een diversiteit aan oplossingen op het gebied van industriële lijmen en koel- en smeermiddelen.’

Onder de oorspronkelijke naam Laagland Chemie, leverde Laagland Rotterdam tot voor kort een grote hoeveelheid verschillende industriële lijmen en smeermiddelen. Daarnaast speelde de divisie een belangrijke adviserende rol en werden regelmatig onderzoeken en testen uitgevoerd door toeleveranciers als Forsa, Permabond, Momentive, Bondmaster en Fuchs, om zo een optimale oplossing voor een specifiek probleem te kunnen aanbieden.

Uitgangspunt

Hoewel de onderwerpen smeren en lijmen geen alledaagse combinatie lijken, weet Bob Aa uit ervaring dat deze productgroepen wel degelijk bij elkaar passen. “In beide gevallen is het pas mogelijk het juiste advies uit te brengen na een gedegen technische/chemische analyse van de situatie. De kennis en ervaring van onze belangrijkste toeleveranciers - Fuchs, Permabond, Momentive, Bondmaster en Forsa - zijn hierbij van onderscheidende waarde. Niet minder belangrijk is het feit dat we er op ieder moment terecht kunnen met alle specifieke vragen en toepassingen.”

Productenpakket

Het assortiment van LubriBond bestaat uit de twee hoofdgroepen: koel- en smeermiddelen en lijmen. De hoofdgroep koel- en smeermiddelen wordt voor het belangrijkste deel vertegenwoordigd door het Duitse bedrijf Fuchs. Een firma die kan bogen op jarenlange ervaring en bovendien steeds weer nieuwe producten ontwikkelt die steeds weer schoner en beter zijn; bovendien wordt hier expliciet aandacht geschonken aan de milieubelasting en mogelijke oplossingen om deze te minimaliseren.

De afdeling lijmen wordt bediend door Permabond met anaeroben, cyanoacrylaten, epoxies en UV-lijmen. De hybride lijmen en MS Polymeren vallen onder Forsa terwijl Bondmaster hofleverancier is van eveneens epoxies en acrylaten. Momentive levert de siliconen.

Niet voor publicatie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met dhr. Leo Kooy: 010 292 23 45 of dhr. Bob Aa: 06 224 20 116