Lange versie LinMot lineaire servomotor; voor nog meer kracht 01 jul 2009

Lange versie LinMot lineaire servomotor;  voor nog meer kracht
UItbreiding serie P01-48 lineaire servomotoren

LinMot heeft haar zwaarste serie industriële lineaire servomotoren P01-48 uitgebreid met een langere uitvoering: de P01-48x360. Het krachtbereik van deze verlengde motor is hiermee uitgebreid met ruim 30%. Vanaf nu zijn piekkrachten tot 800N realiseerbaar en daarmee is de grens nog niet bereikt.
De P01-48x360 lineaire motoren zijn in de Benelux verkrijgbaar bij Groneman B.V. in Hengelo

Vanaf juli is de nieuwe lineaire LinMot servomotor beschikbaar. In combinatie met de momenteel beschikbare controllers uit de E1100 serie kan een continue kracht bereikt worden van 354N en een piekkracht van 800N.

De grens is nog niet bereikt
Zodra in het najaar de nieuwe versie E1250 Ethernet controllers beschikbaar zijn zal deze piekkracht zelfs oplopen tot maar liefst 1.024N.

Met de bekende IP67 beschermingsklasse, het elektrische aandrijfsysteem en de vrij programmeerbare positionering is deze lineaire servomotor inzetbaar bij precieze en dynamische verstellingen. Standaard zijn de motoren in het totale slagbereik vrij positioneerbaar. Daarnaast kan gekozen worden voor verschillende soorten lopers waarmee de inzetbaarheid uiterst flexibel is.

Lineaire servomotoren worden ingezet bij de automatisering van productieprocessen en zorgen voor een snelle nauwkeurige beweging. Ze worden vaak gebruikt voor pick en place werkzaamheden, uitstoten en op- of afstapelen, het bedrukken en etiketteren van goederen en voor laboratoriumautomatisering. Ze zijn een goed alternatief voor pneumatische cilinders of ter vervanging van mechanische nokkenschijven en reduceren het energieverbruik.

Voor uitgebreide informatie over de verlengde P01-48 lineaire motor van LinMot neemt u contact op met Groneman B.V. Tel. 074-2551140, e-mail: besturingstechniek@groneman.nl www.groneman.nl