Lineaire aandrijvingen voor het veelzijdige middensegment AXIS & Stuifmeel voegt TiMOTION toe aan haar leveringsprogramma 09 mrt 2017

Lineaire aandrijvingen voor het veelzijdige middensegment       AXIS & Stuifmeel voegt TiMOTION toe aan haar leveringsprogramma
TiMOTION maakt alle componenten van de lineaire actuatoren in eigen huis.

Hiermee presenteert A&S een alternatief voor het merk dat het middensegment van elektrische lineaire aandrijvingen tot nu toe heeft gedomineerd. Het complete ‘lineaire A&S pakket’ omvat oplossingen tot zelfs 18kN!

TiMOTION is een fabrikant uit Taiwan die in 2005 is opgericht en vanaf dat moment zeer sterk is gegroeid. In elf jaar tijd van vier naar 1.600 medewerkers! Alles gebeurt onder één dak: van research en het eerste ontwerp tot en met de productie, assemblage en het testen van alle componenten. TiMOTION produceert lineaire aandrijvingen in een vermogensrange van circa 100 tot 10.000 N. Daarnaast worden (digitale) voedings-, regel- en control-units geproduceerd.

Sterk in middensegment
A&S levert al jaren een hoogwaardig programma op lineair gebied met topmerken als Thomson en GROB. Het aandeel elektrische actuatoren in de machinebouw groeit de laatste jaren snel. Dit vaak ten koste van pneumatiek en zelfs ook hydrauliek. “De krachtdichtheid van elektrische lineaire aandrijvingen neemt toe en daarmee ook het toepassingsgebied,” zegt A&S directeur Perry Eijhout erover. “De grootste groei zit echter in het middensegment en daarvoor hadden wij prijstechnisch tot nu toe geen echt antwoord. Met het in huis halen van TiMOTION kunnen wij de markt voor deze toepassingen nu niet alleen kwalitatief hoogwaardige, maar vooral ook technisch/economisch aantrekkelijke oplossingen presenteren.”

Focus op machinebouw
“Onze klanten zijn vooral actief in de Nederlandse machinebouw,” vervolgt Perry Eijhout. “Wij focussen ons daarbij steeds meer op totaaloplossingen en daar sluit deze uitbreiding van ons lineaire programma naadloos op aan. Bij het kiezen van nieuwe partners, zoals TiMOTION, letten we heel goed op de duurzaamheid, kwaliteit en service. We zien dat onze klanten steeds veeleisender worden. Die willen niet alleen een goed product, maar vooral een product dat niet alleen technisch, maar ook financieel optimaal in hun plaatje past. Met TiMOTION hebben we er een erg mooi lineair programma bij, waardoor de klant in het middensegment eindelijk iets te kiezen heeft.” www.axis-stuifmeel.nl