Lineaire pulsgever SMP voor laterale positie-meting 25 apr 2015

De nieuwe, lineaire pulsgever SMP van Lika Electronic, is ontworpen voor positie-meting op lineair units, rechtgeleidingen, positioneertafels; en alle toepassingen waarbij men lateraal (aan de zijkant) wil meten. De SMP pulsgever blijft zelfs onder zware bedrijfs-omstandigheden veilig en betrouwbaar werken; dankzij een IP67 afscherming.  De SMP pulsgever realiseert een resolutie van 12,5 µm, over een meetlengte tot wel 100 mtr !!

De SMP is een non-contact, magnetische pulsgever, geschikt voor hoge snelheden (tot wel 16 m/sec!) van lineaire aandrijfsystemen, in geavanceerde applicaties. TEVEL (Westervoort) is de officiële partner voor Lika Electronic in Nederland en adviseert c.q. levert ook deze nieuwe pulsgever | encoder.

De SMP pulsgever onderscheidt zich door een laterale (aan de zijkant) plaatsing van de magneetband. Dit maakt de SMP uniek, en bijzonder geschikt voor montage aan lineair units, rechtgeleidingen, positioneertafels; en alle toepassingen waarbij men “aan de zijkant” wil meten.

De magneetband heeft een hoogte van slechts 10 mm; is ongevoelig voor stof, olie, vet, water en de meest voorkomende chemische materialen. Ook het formaat van de sensorkop is geminimaliseerd; de behuizing is zeer compact en slank; met een IP67 afscherming. Dus het meetsysteem blijft ook onder zware industriële omstandigheden betrouwbaar werken.

TEVEL verzorgt dit magnetisch meetsysteem met veel montagegemak, dankzij een vrije ruimte van 2mm tussen de sensorkop en de magneetband. De SMP pulsgever bereikt een resolutie van  12,5 µm over een meetlengte tot wel 100 mtr!! Het genereert kwadratuursignalen via Push-Pull (HTL) 10V tot 30V, of Line Driver (TTL) 5V.

De sensorkop heeft TEVEL uitgevoerd met een high-flex kabel. Bij uitstek geschikt voor gebruik in kabelrupsen, de kabel is getest op meer dan een miljoen cycli !!

Optioneel kan TEVEL de magneetband leveren met  een afdekstrip en/of klemstrip.

Volg TEVEL ook op Linkedin   ,  Twitter    en Google +