Maersk Line vervangt pauzesoftware door persoonlijke effectiviteit software 12 okt 2010

Maersk Line vervangt pauzesoftware door persoonlijke effectiviteit software
CtrlWORK

CtrlWORK helpt beeldschermwerkers om hun taken met de computer sneller, beter en met minder inspanningen te verrichten. CtrlWORK voorkomt zowel fysieke als mentale vermoeidheid, waardoor niet alleen de gezondheid, maar óók de prestatie van beeldschermwerkers aantoonbaar wordt verbeterd. CtrlWORK stimuleert de beeldschermwerkers van Maersk door ze sneltoetsen te leren die tijd besparen en (ongezond) muisgebruik terugdringen. Daarnaast worden gebruikers tijdens interventies tips aangeboden over o.a. timemanagement, e-mailmanagement, mentale verfrissing, leefstijl (BRAVO), Het Nieuwe Werken (HNW), gezonde werkhouding en een gezonde werkplek. CtrlWORK draagt door persoonlijke terugkoppeling bij aan bewustwording welke de basis is voor gedragsverandering tot gezonder, slimmer én efficiënter beeldschermwerk.
“Pauzesoftware kon ons niet helpen medewerkers bewust te maken van de voordelen van gezonder, slimmer en efficiënter beeldschermwerk. Veel mensen schakelden de pauzesoftware uit omdat ze het zo irritant vonden en er zoveel last van hadden.” aldus Sim Coenradi, HSSE-manager bij Maersk Line.

“Onze medewerkers zijn zeer gecharmeerd van de tips die CtrlWORK geeft en doen er ook wat mee. CtrlWORK maakt ze bewust dat ze de hele dag achter het beeldscherm zitten en helpt ze om op tijd even wat anders te doen,” aldus Coenradi.
Sim vervolgt: “Iedereen, inclusief een aantal zeer fervente tegenstanders van pauzesoftware, is heel positief over CtrlWORK. Het feit dat mensen worden beloond voor hun positieve werkgedrag vind ik een groot plus. Ons hele senior management team stond dan ook vierkant achter de keuze om pauzesoftware, vanwege de vele irritaties, te vervangen door CtrlWORK.”

“Dat CtrlWORK van hoog tot laag zo goed wordt ontvangen bij Maersk Line geeft aan dat interventies uitdagend, informatief, leerzaam maar ook leuk mogen zijn.” aldus John van Hooft, directeur en ergonomie software expert bij ErgoDirect International.

John vervolgt: “We zijn daarnaast verheugd dat de technische goedkeuring van CtrlWORK binnen een grote organisatie als de A.P. Moller – Maersk Group (130.000 medewerkers red.) aantoont dat CtrlWORK geschikt is voor zeer grote en complexe ICT-omgevingen. Maersk Line ervaart nu dagelijks dat de CtrlWORK persoonlijke effectiviteit software leidt tot gedragsverandering die resulteert in gezonder, slimmer én efficiënter beeldschermwerk.”

Over Maersk Line
Maersk Line, onderdeel van de A.P. Moller - Maersk Group (130.000 medewerkers, actief in 136 landen), is met 600 containerschepen een van de leidende rederijen in de wereld voor containervervoer.

Over ErgoDirect International
ErgoDirect International is een innovatieve kennispartij als het gaat om gezond, productief en efficiënt beeldschermwerk. Software oplossingen van ErgoDirect International zijn gebaseerd op wetenschappelijke kennis en getoetst door gerenommeerde wetenschappers en ergonomen. Haar softwareproduct CtrlWORK (persoonlijke effectiviteit software) is in korte tijd al zeer succesvol. Wat betreft R&D legt ErgoDirect International haar oor continue te luister bij haar klanten en de wetenschap. Wij weten wat de wensen en behoeften van onze klanten zijn en ontwikkelen daar ook naar. Producten van ErgoDirect International worden gebruikt binnen ministeries, provincies, gemeenten, onderwijs, banken, (zorg)verzekeraars, (it)dienstverleners, industrie en vele andere bedrijfstakken.

Beeldschermwerkers werken gezonder, slimmer én efficiënter met producten van ErgoDirect International

Mediacontact: Niek Nendels,
T: 036-5472440, E: nienk.nendels@ergodirectinternational.nl