Megaorder voor H&M houtbewerkingmachines uit Sneek 10 apr 2009

Megaorder voor H&M houtbewerkingmachines uit Sneek
bedrijfspand

De order, van meer dan een miljoen Euro, bestaat uit het verhuizen van alle machines en uitbreiding van het machinepark  met een nieuwe vingerlas installatie, geïntegreerde schaaflijn en extra afkortcapaciteit van de in Leeuwarden gevestigde Houthandel  MEGAHOUT.

Deze snel groeiende Houthandel gaat verhuizen naar Drachten waar een nieuw bewerking- en distributie centrum en wordt gebouwd, de start van de bouw is in week 16 en zal gereed zijn in december 2009.
De bestaande machinale werkplaats wordt verder uitgebreid met een Vingerlasinstallatie. Dit is een installatie waarmee hout aan elkaar “gelast “ wordt tot oneindige lengtes om daarna direct op de juiste maat geschaafd en afgekort te worden.
Op deze manier wordt foutvrij hout verkregen dat vooral geschikt is voor de prefab industrie die behoefte heeft aan langer hout dan de normale handelsmaten.
Met deze installatie kan MEGAHOUT haar klanten, die zich vooral in de Houtskeletbouw  door geheel Nederland, Duitsland en Belgie  bevinden, sneller en flexibeler  bedienen .

Voor H&M Houtbewerkingmachines dat volgend jaar 25 jaar bestaat is dit de grootste order uit haar bestaan.
H&M levert en onderhoud door heel Nederland alle soorten en merken Houtbewerkingsmachines  en ontwikkelt en bouwt automatische computergestuurde afkortzaagmachines. Bovendien bouwt H&M diverse productie systemen voor een groot aantal houtverwerkende bedrijven, vooral voor de houtskeletbouw. De machines worden  door heel Europa geleverd, van Ierland tot Rusland en van Finland tot Frankrijk. In Nederland, Engeland, Ierland en Schotland is H&M zelfs marktleider op het gebied van automatische afkortzagen en systemen voor de productie van houtskeletbouw.
In de woningen die de laatste jaren in deze landen zijn gebouwd is altijd wel hout te vinden dat gezaagd is op een machine van H&M. Of het nu gaat om het dak, binnenwanden, kozijnen, deuren, plinten of een parketvloer. Zelfs de bouwmaterialen kunnen zijn aangevoerd op pallets waarvan het hout is gezaagd met een machine van H&M
Alles van hard- tot software wordt in Sneek ontwikkeld en geproduceerd
In de huidige moeilijke markt is er een duidelijke verschuiving naar speciale machines  en blijft de interesse voor machines om prefab huizen te maken groot.  In project matig bouwen is er een ontwikkeling gaande om huizen zoveel mogelijk in de Fabriek te maken. Daardoor is een constantere kwaliteit gegarandeerd  en is  het eenvoudiger om aan de hoge kwaliteitseisen en isolatiewaarden te voldoen.