MidiDrive D/xS servoregelaar met piekstroom tot 64A 03 apr 2009

MidiDrive D/xS servoregelaar met piekstroom tot 64A
Uitbreiding voor het hogere capaciteitssegment

ESR Pollmeier heeft de serie servoregelaars uitgebreid met de MidiDrive D/xS serie. Deze nieuwe servoregelaars zijn een uitbreiding in het aanbod voor het hogere capaciteitssegment. Met de capaciteit tot 64A piekstroom kunnen motoren in het bereik van 0,5 tot 160 Nm aangestuurd worden. Bij direct drives ligt dit bereik zelfs ver daarboven. De MidiDrive D/xS servocontrollers zijn in de Benelux verkrijgbaar bij Groneman B.V. in Hengelo.

Op basis van de servoregelaars TrioDrive D/xS, MidiDrive D/xS en de AC servomotoren van de serie MR 74 fabriceert ESR Pollmeier combinaties van servodrive en motor met piekmomenten tot 160 Nm.
Door middel van tandwieloverbrengingen kunnen deze hoogdynamische servoregelaars optimaal aan de eisen van de huidige machines worden aangepast.
De servoregelaars zijn geschikt voor rechtstreekse aansluiting op 230V, resp. 3 x 400/480 V, waarbij het grote ingang spanningsbereik ook een lagere spanning toelaat. De beveiligingstechniek volgens EN 954-1 – categorie 1 tot 4 behoort tot de standaarduitvoering.

Voor integratie in besturingssystemen kan voor de communicatie gekozen worden uit diverse interfaces als EtherCAT, Profibus-DP, CANopen maar ook analoog. ESR-functiebouwstenen vereenvoudigen de programmering in de besturingssoftware

Met de optioneel te integreren positiebesturing kunnen als alternatief toepassingen met een bedieningsterminal zonder eigen besturing gerealiseerd worden.

Voor uitgebreide informatie over de MidiDrive D/xS serie servocontrollers van ESR Pollmeier neemt u contact op met Groneman B.V. Tel. 074-2551140, e-mail: besturingstechniek@groneman.nl www.groneman.nl