Nauwkeurigheid van krachtopnemer 300 is verdubbeld 04 mei 2018

Nauwkeurigheid van krachtopnemer 300 is verdubbeld
Weegnauwkeurigheid tot 0,017 %

Opnemer type 300 is een populaire buigstaaf opnemer. Door de compacte bouwvorm, hoge bedrijfszekerheid en nauwkeurigheid vindt dit type vele toepassingen, zowel in automatische als niet automatische weegapparatuur. De betrouwbaarheid wordt onder andere gewaarborgd door de uitvoering in roestvrijstaal en de hermetische afdichting van alle spanning voerende delen, resulterend in de beschermingsklassen IP68 en IP69K. Daardoor heeft type 300 ook in bedrijfstakken met ongunstige bedrijfsomstandigheden, zoals de chemische en voedingsmiddelenindustrie, zijn waarde bewezen. De nauwkeurigheid is/was conform de “industriële” standaard, dus geschikt voor weeginstrumenten van 3 000 d, of anders gezegd met een nauwkeurigheid van 0,03 %.
In de draagvermogens van 50 kg tot en met 500 kg zijn de opnemers nu ook met een nauwkeurigheid leverbaar die toepassingen van 6 000 d of 0,017 % toestaat. Voor weegsystemen die gebruikt worden voor het wegen van voorwerpen met grote verschillen in gewicht biedt dit nieuwe mogelijkheden. De verbeterde nauwkeurigheid is vastgelegd in de certificering van de opnemer en kan dus voor handelsdoeleinden worden ingezet.
Dank zij een ruime collectie montagehulpstukken is deze krachtopnemer gemakkelijk te monteren.