Nieuw IP-Deurstation van Behnke 27 nov 2008

Nieuw IP-Deurstation van Behnke

Nieuw in het programma van Connex Telecom te Capelle a/d IJssel is de serie 43 IP-deurcommunicatiesystemen van Behnke Telecom.

Met de nieuwe toestellen van Behnke kan eenvoudig worden gecommuniceerd tussen deurtelefoon en computer of IP-telefooncentrale. Voor de aansluiting van de nieuwe telefoons is een Ethernetaansluiting voldoende. De voeding van het deurstation wordt via de Ethernetaansluiting verzorgd.

De IP-technologie is volledig geïntegreerd in de architectuur van de deurtelefoon. Het deurstation is gebaseerd op het SIP-protocol (Session Initiation Protocol). SIP maakt nieuwe multimedia toepassingen met spraak mogelijk en is speciaal ontwikkeld voor internet. VoIP op basis van SIP is dan ook eenvoudig te combineren met tal van andere internettechnologieën. Het nieuwe deurstation kan daarmee naadloos worden geïntegreerd in de dagelijkse werkomgeving van gebruikers. Op die manier kunnen via de netwerkaansluiting beeld en spraak van de deurtelefoon direct op de computer worden ontvangen. Toegangscontrole vanaf de werkplek wordt daarmee op zeer eenvoudige wijze werkelijkheid. Via de luidspreker, headset en microfoon kan met de bezoeker worden gecommuniceerd, terwijl de deur met één muisklik kan worden geopend.

De nieuwe deurstations van fabrikaat Behnke lenen zich onder meer voor bedrijfspanden, parkeergarages, verzorgingsinstellingen, appartementen en de industrie. De deurstations van Connex Telecom bieden als belangrijk voordeel dat gebruik kan worden gemaakt van de bestaande (breedbandige/ADSL) infrastructuur.

Het deurstation omvat alle basiselektronica die voor de deurcommunicatie noodzakelijk is. Hiertoe behoort een bel, microfoon en luidspreker. De elektronica is ondergebracht in een behuizing van hoogwaardig aluminium.