Nieuwe Besam 3-vleugelige roterende deur 06 jan 2010

Nieuwe Besam 3-vleugelige roterende deur
Nieuwe Besam 3-vleugelige roterende deur met grote capaciteit biedt ultiem gebruiksgemak en superieure veiligheid

Besam Nederland BV, onderdeel van ASSA ABLOY Entrance Systems, introduceert met de RD3L een geavanceerde roterende deur met grote capaciteit.

Met de RD3L komt het bedrijf tegemoet aan de vraag naar grote roterende deuren, die voortdurende grote stromen personenverkeer, winkelwagens, bagagetrolleys en rolstoelgebruikers, veilig kunnen laten passeren. De RD3L is leverbaar in diverse configuraties en diameters, afhankelijk van de individuele behoeften van de klant.

Met zijn grote, comfortabele compartimenten, vormt de Besam RD3L een ruime en aangename entree die voor de gebruiker zeer veilig is. Het unieke besturingssysteem van de RD3L, dat zich in de buitenradius van de deur bevindt, zorgt voor minder belasting op de eenheid en daardoor voor minder kans op storingen. Bovendien wordt de werking van de deur hierdoor niet beïnvloed door sterke windvlagen of gebruikers die tegen de deurvleugels duwen. In noodgevallen worden de deurvleugels onmiddellijk vrijgegeven en weggevouwen, om een vrije vluchtweg te bieden.

De Besam RD3L is uitgevoerd met volledig meeroterend plafond dat een gelijkmatige verlichting in het deursysteem garandeert en borstelmarkeringen voorkomt. De geïntegreerde veiligheidssensoren hebben een bereik over de volledige doorgang en zorgen voor een gestroomlijnd geheel en een indrukwekkende entree; een fraai visitekaartje voor ieder gebouw. Een optionele nachtdeur biedt een elegante oplossing voor algehele afsluiting van de entree gedurende sluitingstijd.

De Besam RD3L voldoet aan de hoogst gestelde veiligheidsnormen (DIN18650). De deur kan rechtstreeks op de afgewerkte vloer worden geplaatst. Een speciale fundering is niet nodig.

Net als alle andere roterende deuren van Besam, is ook de RD3L voorzien van het door Besam ontwikkelde CDC-besturingssysteem dat is uitgerust met automatische diagnoses die kunnen worden opgeslagen in een logboek. Het systeem kan eenvoudig via de telefoon of een modem worden aangesloten op Besam Service om uitvaltijd tot een minimum te beperken.

Besam, onderdeel van ASSA ABLOY Entrance Systems, is een vooraanstaand leverancier van automatische entreeoplossingen en bijbehorende servicediensten voor gebruik in alle situaties waarin wordt gezocht naar een veilige en gepaste automatisering van de entree. Het hoofdkantoor is gevestigd in het Zweedse Landskrona; wereldwijd heeft het bedrijf 2700 werknemers. Met fabrieken in Zweden, Tsjechië, de Verenigde Staten, Zuid-Korea en China biedt Besam, ASSA ABLOY Entrance Systems complete entreeoplossingen, service en onderhoud aan klanten in meer dan 75 landen.