Nieuwe doorslijpschijven van 3M kunnen zware uitdagingen moeiteloos aan 10 feb 2009

Zoeterwoude, januari 2009 - Het 3M assortiment met gunstig geprijsde doorslijpschijven is uitgebreid. Deze 3M™ Cut off Wheels worden al sinds 2007 op de markt gebracht. Massief metaal en grotere oppervlaktes vormen geen enkel probleem voor deze doorslijpschijven.

Na de succesvolle introductie van de 125 mm en de 115 mm doorslijpschijven, breidt 3M het assortiment Cut off Wheels verder uit met schijven van 180 mm en 230 mm.
Ze zijn beschikbaar in diktes van 2.0 mm, 2.5 mm en 3.2 mm.
Ze zijn geschikt voor het dieper insnijden van de schijf in plaatstaal, massief materiaal of in profielen. Dat maakt ze een prima oplossing voor de zwaardere toepassingen in de bouw en industrie. De nieuwe schijven zijn geschikt voor gebruik met draagbare haakse slijpers.

Inox-variant
De nieuwe 230 mm en 180 mm Cut off Wheels zijn verkrijgbaar in een Inox-variant herkenbaar aan het zilveren label. Deze is speciaal ontwikkeld om roestvaststaal snel en braamloos te slijpen. De schijven zijn voorzien van aluminium-oxide mineralen. Hij is scherp geprijsd, maar beschikt uiteraard over de vertrouwde 3M-kwaliteit. Dat betekent: uitstekende prestaties en een lange levensduur.

Compleet assortiment schuurproducten
Al decennia lang is 3M een begrip op het gebied van schuurmaterialen. In 2007 introduceerde 3M de eerste doorslijpschijven: voor het slijpen van metaal. Daarmee biedt 3M het meest complete assortiment schuuroplossingen voor alle denkbare toepassingen.

Over 3M
Elke dag vinden de mensen van 3M weer nieuwe manieren om fantastische dingen te realiseren. Waar ze ook zijn en wat ze ook doen, onze klanten weten dat ze altijd kunnen vertrouwen op 3M om hun leven van de nodige gemakken te voorzien. 3M voert onder andere de bekende merken Scotch, Post-it, Scotchgard, Thinsulate en Scotch-Brite. Om onze klanten in meer dan 200 landen in de gehele wereld van dienst te zijn, zet ons 76.000 man sterke personeelsbestand al zijn deskundigheid, technologieën en mondiale vermogens in om op meerdere markten een vooraanstaande speler te zijn. Onze markten zijn onder meer consument en kantoor; display en graphics; elektronica en telecommunicatie; veiligheid, beveiliging en bescherming; gezondheidszorg; industrie en transport.