Nieuwe kabels van igus voor de 7e as op Fanuc robots 29 mrt 2018

Nieuwe kabels van igus voor de 7e as op Fanuc robots
Kabels die specifiek zijn ontworpen voor de 7e as op Fanuc robots, in uiterst dynamische toepassingen in productie-omgevingen. (Bron: igus B.V.)

Om industriële robots efficiënt in grote productiefaciliteiten toe te kunnen passen, moeten ze vaak lineair op een zevende as kunnen bewegen. Het is belangrijk om een veilige energietoevoer langs de as vanaf de schakelkast naar de robot te waarborgen. Voor dit doel heeft igus nu haar kabelprogramma voor kabelrupsen op robots uitgebreid met twee nieuwe PUR hybride kabels - CFSPECIAL.792.015 en CFSPECIAL.792.016. De nieuwe chainflex kabels zijn zeer flexibel en speciaal ontworpen voor toepassing op Fanuc robots.

Specifiek voor veeleisende robot-toepassingen, biedt igus een groot aantal producten, waaronder 3D energietoevoer-systemen en kabels voor de zevende as op ABB en KUKA robots. Het specifieke igus kabelontwerp voorkomt op lange rijwegen met succes "kurkentrekkervorming" en andere storingen in productielijnen. Nu heeft igus het kabelassortiment verder uitgebreid, voor toepassing op de zevende as, met twee PUR hybride kabels voor Fanuc robots. De kabels zijn speciaal ontwikkeld en getest voor gebruik in zeer dynamische toepassingen, in productie-omgevingen met lange rijwegen. Bij lange afstanden langs de zevende lineaire as, is het vooral belangrijk om kabelstoring als gevolg van kurkentrekker-bewegingen te voorkomen. De nieuwe PUR hybride kabels CFSPECIAL.792.015 en CFSPECIAL.792.016 voldoen aan de elektrische en technische eisen van Fanuc robots en ook aan de hoge mechanische vereisten voor dynamische toepassingen in lange, glijdende rijwegen in productiesystemen.

Nieuwe hybride kabels voor robots: getest en met garantie

De nieuwe speciaalkabels voor Fanuc robots zijn afgeschermd en voorzien van een slijtvaste PUR-buitenmantel. De kabels zijn uitermate kerfvast, vlamvertragend en halogeenvrij. De speciaalkabels zijn tevens bestand tegen olie en koelmiddelen, alsook tegen hydrolyse en microben. Net als alle andere igus-kabels, zijn deze kabels getest onder realistische omgevingscondities in het eigen test-laboratorium met een oppervlakte van 2.750 vierkante meter. Hierdoor is igus de enige leverancier op de markt die een garantie van 36 maanden op haar kabels geeft.

Meer informatie over deze kabels vindt u op de website van igus: www.igus.nl