Nieuwe vlokmiddelen 12 apr 2013

Afvalwaterzuivering: Nieuw vlokkingsmiddel produceert minder afval

Wanneer men het spoelwater dat vrijkomt bij de reiniging van spuitgereedschap en installaties wil lozen op de riolering dient men dit eerst te reinigen. Het meest eenvoudig gaat dit met één reactie-splitsingsmiddel. Hierbij zit het grote voordeel in de gebruiksvriendelijkheid en zekere werking van het produkt. Splits-, vlok- en neutralisatiemiddel zijn gecombineerd in één, voor de gebruiker ongevaarlijk produkt.
Er zijn verschillende aanbieders van reactie-splitsingsmiddelen. Alle aangeboden produkten zullen op de gewenste manier en wijze reinigen. Onderscheidend is echter het verbruik en de hoeveelheid restslib, precies daar waar het geld kost.
Het door de firma EFA Chemie GMBH nieuw ontwikkelde reactie-splitsingsmiddel EFAPUR 1527-C geeft bij een geringe dosering een zeer goede reiniging van het water en door zijn speciale receptuur een snelle en optimale ontwatering van het restslib na de vlokking. Vooral bij ontwatering via een filterzak of via een bandfilter is dit zeer belangrijk. Minder water in het residu betekent minder kosten bij het slib afvoeren.

Voorbeeld van een goede slibontwatering: Het water stroomt ongehinderd door het filterpapier . Het slib blijft achter en is snel droog.

Bij grotere slibhoeveelheden is het aan te bevelen een kamerfilterpers te gebruiken. Ook daarbij is de snelle ontwateringsmogelijkheid van het vlokslib bij gebruik van het nieuwe EFAPUR 1527-C een garantie voor een goed resultaat

Sulfaat vrij lozen

Juist in een tijd waaraan strenge milieu wetgeving de lozing in de riolering controleert, zorgen Sulfaatvrij en zout arm reagerende splitsingsconcentraten ervoor dat de Sulfaatvracht niet meer boven de WVO vergunningseisen uitkomen. Onze nieuwste „alles in één“ concentraten worden gedoseerd direct op het water met een dosering vanaf 1 gram per liter!

Foto’s en meer informatie vindt U onder www.chemtrade.nl

Auteur en EFA Chemie GMBH vertegenwoordiging:
Chemtrade International B.V.
Maarten Pruijn