Nieuwe Volvo FH voor bergingsbedrijf Wielsma 29 okt 2009

Nieuwe Volvo FH voor bergingsbedrijf Wielsma
Aflevering aan Wielsma Internationale Autoservice BV links: Wytze Wielsma (Wielsma Internationale Autoservice BV) en rechts: Hans Kuiper (Harbers Trucks)

Wielsma Internationale Autoservice BV uit Apeldoorn heeft onlangs een nieuwe Volvo FH 520 8x4 in ontvangst genomen van Volvo-dealer Harbers Trucks. De truck beschikt over twee gestuurde assen en is uitgevoerd met een Hiab 700 XS 70 tonmeter laadkraan en een Sawo 25 ton bergingsinstallatie. Ook beschikt de wagen over een tweetal hydraulische lieren met een capaciteit van 10 en 24 ton. De truck zal worden ingezet voor de berging van onder andere touringcars en vrachtwagens door heel Europa.

Naast een vestiging in Apeldoorn heeft Wielsma Internationale Autoservice BV een vestiging in Deventer. Al sinds 1964 bergt en transporteert het bedrijf naast personenauto’s voornamelijk vrachtwagens, touringcars en getrokken materieel. Betrouwbaarheid, deskundigheid en onafhankelijkheid staan binnen het bedrijf voorop.

Wielsma beschikt over 16 vrachtwagens; deels diepladers, deels vervangende trucks. Vorig jaar heeft het bedrijf geïnvesteerd in hefkussens. Gekantelde combinaties kunnen hiermee geheel geladen en met zo min mogelijk schade snel rechtop gezet worden.

Goede ervaringen
Wytze Wielsma, directeur van Wielsma Internationale Autoservice BV heeft goede ervaringen met de Volvo-organisatie: “We hadden al vier Volvo’s in ons wagenpark, maar de keuze weer voor een Volvo te gaan, was niet zo moeilijk. Met Volvo Trucks-dealer Harbers hebben we zeer goede contacten. Net als bij ons zijn betrouwbaarheid en deskundigheid bij deze dealer uiterst belangrijk en dat merk je als klant. Bovendien hebben we erg prettig contact met de werkplaatsen en het servicepersoneel van Volvo. Drie jaar geleden hebben we Volvo nodig gehad tijdens een Oost-Europese berging waarbij het maar liefst twintig graden vroor en de standkachel stuk was. Wij zijn toen zeer goed geholpen door Volvo Action Service.”

Wielsma is blij met de nieuwe Volvo FH: “Net als de serviceorganisatie van Volvo zijn ook de trucks erg betrouwbaar. Onze vorige FH16 520 heeft al ruim 7 ton op de klok. We hebben er alle vertrouwen in dat ook deze nieuwe truck mede dankzij de deskundigheid van de dealer vele jaren meegaat.”