Nieuwste Dolmar Lithium-ion kettingzaag goed voor mens én milieu 14 okt 2010

Nieuwste Dolmar Lithium-ion kettingzaag goed voor mens én milieu
Accumachines van Dolmar zijn in minimaal 22 minuten weer opgeladen

Na de succesvolle introductie van de Dolmar 36V accuheggenschaar, accubladblazer en accubosmaaier brengt Dolmar in september ook een kettingzaag voorzien van de Lithium-ion accutechnologie op de markt.

Deze professionele tophandle kettingzaag werkt dankzij de accu stil, milieuvriendelijk en tegen lage verbruikskosten. Het lagere gewicht, de verminderde trillingen en het achterwege blijven van een hinderlijke brandstofgeur optimaliseren het gebruiksgemak.

In tegenstelling tot een brandstof aangedreven kettingzaag vraagt de elektromotor van de Dolmar 36V accukettingzaag AS-3625LGE weinig onderhoud. Het is niet langer nodig de machine bij te vullen met dure brandstof en olie. Dit bespaart tijd en zorgt ook voor lagere verbruikskosten. De nieuwe accukettingzaag heeft een geluidsproductie van 91 dB(A) en is daarmee veel stiller dan de traditionele kettingzagen. Het ontbreken van de hinderlijke overlast van geur of geluid maakt de machine zeer geschikt voor gebruik op plaatsen waar een lage geluidsproductie gewenst is, bijvoorbeeld bij ziekenhuizen, campings en scholen. Dankzij de compacte bouw en het lage gewicht (4,7 kg) is deze kettingzaag ideaal voor diverse snoeiwerkzaamheden.

Gereedschapsloos spannen
Deze nieuwste Dolmar accukettingzaag is voorzien van een elektronische kettingrem. De gebruiker kan de ketting gereedschaploos spannen en vervangen. De accu’s zijn in minimaal 22 minuten opgeladen, waardoor continu doorwerken mogelijk is. Een ingebouwde chip in de accu’s zorgt voor een optimale afstemming van het laadproces op de temperatuur van de accu.

Compleet of Basic
Dolmar heeft dankzij moederbedrijf Makita al dertig jaar ervaring in accutechnologie. Het bedrijf levert de kettingzaag compleet met twee accu’s en een snellader of als Basicmodel; namelijk zonder accu’s en lader. De accu’s en opladers zijn onderling uitwisselbaar. Hierdoor is het relatief eenvoudig en goedkoop om de accumachines uit te breiden. Kijk voor meer informatie op: www.dolmar.nl/lithium.

Over Makita en Dolmar
Een aantal jaren geleden nam Makita Corporation uit Japan, wereldleider in professioneel handgereedschap, de Duitse fabriek Dolmar over. Begin 2007 heeft Makita Corporation ook de tuindivisie van Fuji Robin overgenomen. Hiermee biedt Makita een compleet assortiment  professionele tuinmachines voor diverse toepassingen en versterkt zij haar positie in de markt van benzine- en elektrische tuinmachines.