Nog efficiënter werken met de excentrisch roterende schuurmachines van 3M 10 apr 2009

Nog efficiënter werken met de excentrisch roterende schuurmachines van 3M
Na de succesvolle introductie van de een-hands pneumatisch excentrisch roterende Schuurmachines, breidt 3M Nederland het assortiment Random Orbital Sanders uit. De nieuwe machines met 8 mm uitslag zijn bij uitstek geschikt voor het schuren van grote oppervlaktes. Door de extra uitslag staat de machine garant voor een extra afname waardoor het werk in een kortere tijd gedaan kan worden. Testen hebben aangetoond dat de 8 mm machine een tijdsbesparing kan realiseren oplopend tot 25%! Het compacte, ergonomische ontwerp van de machines en de ijzersterke verhouding tussen gewicht en prestatie, zorgen voor optimaal gebruikscomfort, minder trillingen en een beter eindresultaat.

Nog efficiënter schuren met 3M Power Tools
Na de introductie van de eerste pneumatische schuurmachines, breidt 3M het assortiment Power Tools in mei uit. De nieuwe pneumatische machines hebben een nog grotere uitslag:

127 en 152 mm Excentrisch roterende schuurmachines met een 8 mm uitslag
76 mm Excentrisch roterende schuurmachines met een 5 mm uitslag.
De machines zijn, beschikbaar in twee verschillende uitvoeringen: centrale stofafzuiging en geïntegreerde stofafzuiging. De 8 mm machines zijn bij uitstek geschikt voor het schuren van grote oppervlaktes. Door de extra grote uitslag van 8 mm zorgt de machine voor extra afname. Het voordeel hiervan kan oplopen tot 25% afhankelijk van de ondergrond.

Gemakkelijke herkenning
De uitslag van de 3M machines zijn eenvoudig te herkennen aan de kleur van de hendel.

De 2,5 mm uitslag machines zijn voorzien van een gepolijste hendel.
De 5 mm uitslag machines hebben een matte hendel.
De 8 mm uitslag machines zijn voorzien van een zwarte hendel.

Compleet assortiment schuurschijven
Om de toepassingsmogelijkheden van het systeem maximaal te maken, biedt 3M een uitgebreid assortiment schuurschijven voor een groot aantal toepassingen. 3M biedt hiermee een zeer compleet, professioneel schuursysteem, waarvan alle onderdelen perfect op elkaar zijn afgestemd.

In november 2007 introduceerde 3M een nieuw pneumatisch schuursysteem in Nederland onder de naam 3M™ Power Tools. De nieuwe Power Tools zijn zo ontworpen dat ze prettig en comfortabel werken, maar ook een optimaal eindresultaat bieden. Centraal daarbij staat de nauwkeurig uitgebalanceerde steunschijf, die helpt hinderlijke trillingen te verminderen en een consistent, glad schuurresultaat geeft. Daarnaast hebben de Power Tools een indrukwekkende verhouding tussen prestatie en gewicht Het compacte, ergonomische ontwerp, zorgt ervoor dat u langer en comfortabeler kunt doorwerken en dat er minder gezondheidsbezwaren zijn.

Over 3M – Een mondiaal, divers technologiebedrijf
Elke dag vinden de mensen van 3M weer nieuwe manieren om fantastische dingen te realiseren. Waar ze ook zijn en wat ze ook doen, onze klanten weten dat ze altijd kunnen vertrouwen op 3M om hun leven van de nodige gemakken te voorzien. 3M voert onder andere de bekende merken Scotch, Post-it, Scotchgard, Thinsulate en Scotch-Brite. Om onze klanten in meer dan 200 landen in de gehele wereld van dienst te zijn, zet ons 67.000 man sterke personeelsbestand al zijn deskundigheid, technologieën en mondiale vermogens in om op meerdere markten een vooraanstaande speler te zijn. Onze markten zijn onder meer consument en kantoor; display en graphics; elektronica en telecommunicatie; veiligheid, beveiliging en bescherming; gezondheidszorg; industrie en transport. Bij 3M in Nederland werken 450 mensen.