Nu ook verkrijgbaar met AS-Interface: RSS260 veiligheidssensor en de AZM300 veiligheidsvergrendeling 25 aug 2016

Flexibel, praktisch, rendabel- en met een hoge mate van veiligheid

Schmersal heeft haar AS-i assortiment uitgebreid: de RSS260 veiligheidssensor en de veiligheidsvergrendeling van AZM300 zijn nu beide met een ingebouwde AS-i-veiligheid uitgerust. Een nieuw model van de AZM300 –AS naast de AS-i-Power zal worden gelanceerd in het najaar van 2016. De AUX-Power versie zorgt voor een veilige ontgrendelingsfunctie op het hoogste veiligheidsniveau, PL e.

Met de wereldwijd toonaangevende AS-i veldbus kunnen standaard zowel niet-veilige als veilige schakelaars, sensoren en vergrendelingen veilig en rendabel worden bedraad.
Dit betekent dat verbinding met het AS-i netwerk vele voordelen heeft voor gebruikers vanveiligheidscomponenten: snelle installatie en inbedrijfstelling, uitgebreide diagnose functies en een hoge mate van flexibiliteit als het gaat om aanpassing van veiligheidsfuncties aan de toepassing.

De RSS260 van Schmersal is één van de kleinste RFID veiligheidssensoren op de markt met een breed scala aan toepassingen dankzij zijn compacte design en de verschillende bedienelementen. Met zijn benadering van twee richtingen, de zeer kleine afmetingen (40 x 18 x 30 mm) en met de juiste combinatie van sensoren en bedienelementen, is de RSS260 geschikt voor montage in aluminiumprofielen en voor gebruik in een breed scala aan andere deur metingen, inclusief de vaak gebruikte Plexiglas deuren en panelen. Tegelijkertijd heeft de RSS260 een IP65/67/ afdichtingsgraad.

De AZM300-AS RFID veiligheidsvergrendeling is uitgerust met een kruisvormig vergrendelingssysteem waarmee benadering van drie kanten mogelijk is.
Dit maakt de AZM300 zeer flexibel. De veiligheidsvergrendeling heeft een ingebouwde arrêteer-functie met 2 instelbare krachtniveaus van 25 N en 50 N, een hoge IP69 K afdichting en een ontwerp die hem perfect geschikt maakt voor hygiëne-gevoelige toepassingen zoals voedsel- en verpakkingsmachines.

Vanwege de ingebouwde RFID technologie, zijn zowel de RSS260-AS en de AZM300 in de "hoge" codering categorie ingedeeld waardoor hoge niveaus van beveiliging tegen manipulatie overeenkomstig ISO 14119 garandeert zijn..

Omdat de AUX-variant van de AZM300 bovendien voor de veiligheidsfunctie “vergrendelen/ontgrendelen” Ple bereikt, is dit de eerste AS-i-veiligheidsvergrendeling die kan voldoen aan alle vereisten volgens ISO 14119.