Omron introduceert de nieuwe PMAC programmeerbare meerassige besturingen met efficiente motion control-technologie 11 jul 2017

De nieuwe CK3E en Industrieel PC Platform NY51-A IPC programmeerbare meerassige besturing

Omron Corporation kondigt de wereldwijde introductie aan van haar nieuwe CK3E programmeerbare meerassige besturingen en Industrieel PC Platform NY51-A IPC programmeerbare meerassige besturingen (hierna PMAC genoemd).

Omron en Omron's Delta Tau Data Systems, Inc. (hierna "DT" genoemd) hebben samengewerkt aan de ontwikkeling van de PMAC-controllers met toonaangevende motion control-technologie van DT. PMAC bereikt een geavanceerde nauwkeurigheid, inclusief high-speed gesynchroniseerde sturing van fabrieksautomatisering(FA)-apparaten, dankzij ingebouwde EtherCAT-connectiviteit. EtherCAT wordt overal ter wereld gebruikt voor productielijnen en apparatuur. In de ontwikkelomgeving kunnen gebruikers hun eigen motion-algoritmen en motion control-functies programmeren, zoals trajectberekening en positiecompensatie, in C en andere programmeertalen.

Om tegemoet te komen aan de uiteenlopende behoeften van klanten en korte levenscycli van producten, wordt er momenteel op productielocaties steeds meer gebruik gemaakt van innovatieve fabricage door de nieuwste technologieën voor precisiebewerking en robotica in te zetten. Fabrikanten van apparaten voor de productie van halfgeleiders en gereedschapsmachines concentreren hun resources op de ontwikkeling van innovatieve en concurrerende kerntechnologie. Hierbij hebben machinebouwers steeds vaker controllers nodig die wereldwijd verkrijgbaar zijn met gegarandeerde langdurige leveringsstabiliteit en kwaliteit, en die kunnen worden gebruikt als alternatief voor boardcontrollers die duur zijn bij het ontwikkelen van basisfuncties en onderhoud. Bovendien verwachten fabrikanten die gereedschapsmachines met robots ontwikkelen, met name in opkomende landen, robuuste en betrouwbare controllers die aangepaste motion control kunnen uitvoeren. Omron biedt twee types PMAC programmeerbare meerassige besturingen die aan de behoeften van deze gebruikers voldoen.

Omron brengt innovatie naar fabrieken door middel van automatisering met geïntegreerde, intelligente en interactieve concepten. Omron werkt samen met fabrikanten aan fabrieksinnovatie door toonaangevende motion control-technologieën van DT te combineren met Omrons besturingstechnologieën om nieuwe geïntegreerde automatisering te realiseren.

PMAC - programmeerbare meerassige besturing

CK3E - programmeerbare meerassige besturing
· Besturing van meerdere assen met een snelle cyclustijd van 250 ms en EtherCAT-masterfunctionaliteit. Flexibele systeemconfiguratie en high-speed gesynchroniseerde regeling van FA-apparaten aangesloten via EtherCAT
· Compact design, met een dikte van 28,6 mm, om ruimte te besparen in machines en bedieningspanelen

Basisspecificaties

Productnaam: Programmeerbare controller voor meerdere assen
Model: CK3E-1210 CK3E-1310 CK3E-1410
Afmetingen (breedte x hoogte x diepte): 170,9 x 130,4 x 28,6 mm
Geheugen: DDR3-geheugen: 1 GB
Flashgeheugen: 1 GB
Externe aansluitklemmen [Communicatieconnector]
Voor EtherCAT-communicatie:
· RJ45 x 1 (afgeschermd)
Voor Ethernet-communicatie
· RJ45 x 1 (afgeschermd)
[Voedingsingangsklem] Voor voeding unit x 1
[USB-poort] Voor aansluiting extern geheugen, USB 3.0 host x 1 type A
Motion Control
Aantal assen: 8 - 16 - 32
Periode motion control: 250 μs of meer
Besturingsmethode: Geven van besturingsopdrachten met behulp van EtherCAT-communicatie

Industrial PC Platform NY51_-A IPC PMAC programmeerbare controller voor meerdere assen
· Bediening van max. 128 assen en geavanceerde gegevensverwerking. Multitasken van Windows-toepassingen en aangepaste motion control (motion-algoritmen, kinematica, positiecompensatie, etc.)
· Omgevingsbestendigheid op PLC-niveau. Hypervisor-software*1 voor ononderbroken machinebesturing, zelfs als Windows niet werkt

Basisspecificaties

Productnaam: IPC programmeerbare controller voor meerdere assen
Type: Industriële Box PC
Model: NY51?-A
Besturingssysteem: Windows Embedded Standard 7 - 32 bits
Windows Embedded Standard 7 - 64 bits
Functiemodule: Programmeerbare controller voor meerdere assen
Aantal assen: 128
CPU-type: Intel® Core™ i7-4700EQ-processor 4e generatie CPU met ventilator voor actieve koeling
RAM-geheugen (niet-ECC-type): 8 GB
Opslag: SSD, SD-geheugenkaart
Ingebouwde poorten • Industrial Ethernet • EtherCAT • USB 2.0/3.0
Interfaceoptie: RS-232C
Uitbreidingssleuven: 1 PCIe-slot

*1. Software voorkomt onderlinge interferentie door hardwarebronnen op gepaste wijze toe te wijzen aan besturingssystemen. Machinebesturing wordt niet onderbroken, zelfs niet wanneer Windows crasht.

EtherCAT® is een geregistreerd handelsmerk en is gepatenteerde technologie, die wordt gelicentieerd door Beckhoff Automation GmbH in Duitsland.

Windows is ofwel een geregistreerd handelsmerk ofwel een handelsmerk van Microsoft Corporation in de VS en/of andere landen.

Intel en Intel Core zijn handelsmerken van Intel Corporation in de VS en/of andere landen.

De overige bedrijfs- en productnamen in dit document zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van de respectieve bedrijven.