Op camera gebaseerd beveiligingssysteem PSENvip 2 – voor maximale productiviteit 09 apr 2015

PSENvip 2

Bij de verdere ontwikkeling van de PSENvip is de bewezen functionaliteit van de succesvolle voorganger behouden en zinvol aangevuld. Kenmerkend voor de PSENvip 2 is, naast het eenvoudige gebruik, maximale productiviteit in combinatie met een hoge beschikbaarheid van de machine.

Bij PSENvip 2 wordt van een apparaatdisplay afgezien: de volledige inbedrijfstelling en configuratie geschiedt gemakkelijk en rechtstreeks via een webinterface aan de besturing van de kantpers. Zo kan de eindgebruiker alle instellingen centraal op een plaats uitvoeren. Samen met de compacte bouwwijze kan de PSENvip 2 bovendien flexibel aan de rechter- of linkerkant van de kantpers worden gemonteerd.

De analyse-eenheid met de bewezen FAST-functionaliteit is nu in het automatiseringssysteem PSS 4000 geïntegreerd. Daardoor is de kortste uitschakeltijd en de kortste naloop, weg van het kantelwerktuig, gewaarborgd. De analyse-eenheid profiteert ook van de bestaande infrastructuur van de PSS 4000 omgeving, daardoor is ook de bekabeling aanzienlijk geminimaliseerd. Door de robuuste mechanische opbouw, innovatieve LED-verlichting van de zender en afgestemde optiek aan de ontvangerzijde wordt door PSENvip 2 een zeer hoge machinebeschikbaarheid gegarandeerd en daardoor de productiviteit verbeterd.

De voordelen in één oogopslag:

• Maximale productiviteit en minder bekabeling: de analyse-eenheid is in het automatiseringssysteem PSS 4000 geïntegreerd
  • Hoge schikbaarheid van de machine: robuuste mechanische opbouw, innovatieve LED-verlichting van de zender en afgestemde optiek aan de ontvangerzijde
  • Eenvoudig gebruik: de bediening van de PSENvip 2 vindt direct plaats vaan de gebruikersinterface van de besturing van de kantpers via een webinterface
  • Flexibele montage: compacte behuizing zonder display
  • Kan flexibel aan de desbetreffende toepassing worden aangepast: een groot aantal I/O-modules van het besturingssysteem PSSuniversal PLC beschikbaar
  • Grotere reikwijdte: voor veiligheidsplaatsen met maximaal 13 m gecertificeerd.