Op de komende Techni-Show presenteert Hoffmann op zijn stand een drietal nieuwe merken 22 feb 2010

Asservimenti Presse
Hoffmann levert een range haspels, richtmachines en rollenaanvoerapparaten van het merk Asservimenti: Technische perfectie tegen een zeer concurrerende prijs.
Het 4.000 m2 grote fabriekscomplex bevindt zich ten zuiden van Milaan. Hoffmann heeft de fabrikant met zorg gekozen. Ze hebben een vakervaring van ruim dertig jaar, exporteren naar meer dan twintig landen en staan bekend om een optimale prijs-kwaliteit verhouding. Naast de complete lijn haspels, richtmachines en rollenaanvoerapparaten kunnen klanten specials verkrijgen, zoals klantspecifieke aanvoerlijnen, compacte bouwvormen en zig-zaguitvoeringen.
Op de Techni-Show showt Hoffmann een complete Asservimenti lijn, bestaande uit een 5-tons afwikkelhaspel en een aanvoer-richtcombinatie voor een materiaalbreedte van 650 mm.

DI.GI.EMME
DI.GI.EMME bouwt mechanische en elektrische transferinrichtingen, die synchroon met de persbewegingen geschakeld kunnen worden. Verder worden speciale transferinrichtingen voor speciale toepassingen op kniehefboompersen c.q. persen met link-drive geconstrueerd en gebouwd.
Een grote sterkte van DI.GI.EMME is dat zij tevens gereedschappen vervaardigt. Zowel transferinrichting als gereedschap, maar ook de bijbehorende automatisering, kunnen bovendien binnen het eigen bedrijf getest worden door de aanwezigheid van diverse persen.
Zo biedt DI.GI.EMME betrouwbare oplossingen voor vervaardiging van kleine en middelgrote stansdelen voor de branches automobielbouw, elektromechanica, kartonnage, cosmetica, metaalverpakkingen, componenten voor meubels, (motor)fietsen, verlichting, hydrauliek, bouwmateriaal en verwarming.
Op de Techni-Show wordt door Hoffmann een transferinstallatie gepresenteerd.

OTI Presse
Naast de vertrouwde Müller mechanische persen, levert Hoffmann sinds kort mechanische persen van het Italiaanse OTI Presse. Het programma voorziet in een serie van mechanische portaalpersen, transferpersen en speciale persen, die een prima aanvulling vormt op de producten van Müller, Gefrees.
Een voor de Techni-Show beoogde pers zal helaas niet op tijd gereed zijn. Uiteraard is op de Hoffmann stand (Hal 7 D050) wel uitgebreide informatie over de machines van OTI Presse verkrijgbaar.