Overname activiteiten Amartech door Blokland Non Ferro BV 27 jan 2014

Overname activiteiten Amartech door Blokland Non Ferro BV

Amartech in Urk, bekend van op maat geleverde voortstuwings- en roeroplossingen is begin januari 2014 overgenomen door Blokland Non Ferro B.V.  Ondanks een geslaagde missie, het afronden van de ontwikkeling van Controllable Pitch Propellor system, heeft Balk besloten om Amartech te verkopen. “Gezien de beschikbare kennis en ervaring is de verkoop van een deel van de activiteiten een logische keuze” aldus Daan Balk van Balk.
Blokland Non Ferro B.V. is gevestigd in Sliedrecht (ZH) en is een bekende speler binnen de Nederlandse marine industrie. Naast koelers en warmtewisselaars worden ook al tientallen jaren schroefas- en roersystemen geleverd.

Inmiddels al weer enkele jaren geleden zijn door Blokland Non Ferro B.V. reeds twee ex managers van Amartech aangetrokken; Martijn Jouwsma en Bram Fase. Met hen zijn de mogelijkheden van ontwikkeling en productie van hoogwaardige voortstuwingsoplossingen binnen Blokland enorm toegenomen. Gecombineerd met de eigen productie mogelijkheden en het moderne machinepark van Blokland Non Ferro B.V. zorgt dit voor een aantrekkelijke combinatie van kennis, ervaring en productiemogelijkheden. De overname van Amartech is een logische volgende stap in dit proces. Uitgebreide kennis van zowel heden als verleden geeft de directie van Blokland Non Ferro B.V. het vertrouwen dat de activiteiten van Amartech vloeiend voortgezet kunnen worden.

Blokland Non Ferro BV bedient de markt op professionele wijze met reeds bekende hoogwaardige producten en diensten, zoals bijv. AxiSeals, EasyStern/Optiprop schroefas-systemen, Retractable propellers etc.
De kennis, ervaring en innovatiekracht die Amartech de afgelopen jaren opgebouwd heeft, blijven bij de overname door Blokland Non Ferro B.V. gewaarborgd.

Met deze stap ziet Blokland Non Ferro B.V. de toekomst vol vertrouwen tegemoet en hoopt op een vruchtbare samenwerking met haar relaties. De bedrijfsactiviteiten van Amartech zijn intussen verhuisd naar Sliedrecht. www.bloklandnonferro.nl