PAC breidt uit met machines voor luchtkanalenbouw van Wammes Machinery 21 okt 2009

PAC breidt uit met machines voor luchtkanalenbouw van Wammes  Machinery
PDF 1 lijn in U opstelling

Machineleverancier PAC heeft haar leveringsprogramma voor de luchtkanalenbouw uitgebreid met de machines van de Duitse fabricant Wammes Machinery.

Wammes Machinery GmbH ontwikkelt en bouwt machines voor ronde, rechthoekige en ovale kanalen voor de luchtkanalen industrie (HVAC). Met een uitgebreid programma automatiseringscomponenten kan Wammes deze als een van de weinige fabrikanten, naar specifieke klantwens samenstellen tot complete geautomatiseerde productielijnen. Wammes zet daarbij voor het maken van verbindingen de nieuwste technologieën in, zoals punt- en draadlassen en drukvoeg- en profielverbindingstechnieken. Daarmee is een volledig geautomatiseerd productieproces mogelijk vanaf coil tot aan de gesloten Pittsburghflens.

Tot het standaard machineprogramma behoren ondermeer, spiraalpijpmachines, enkele en dubbele bochten felsmachines, rollasmachines, kanaalfelssluitmachines voor Pittsburgh fels, profielrolvormmachines- en verstevigingsmachines. Het programma wordt afgerond met automatiseringscomponenten, zoals plasma richt- en aanvoersystemen, afwikkelhaspels en automatische rollenwalsen. Belangrijk deel van het programma vormen de felsmachines voor de productie van ronde luchtkanalen volgens DIN EN 12237 in diameters van 80 tot 2500 mm voor materiaalsoorten en plaatdiktes.

Wammes Machinery verkoopt haar machines via een wereldwijd dealernetwerk. PAC heeft sinds half oktober het agentschap voor de Benelux. De machines van Wammes vormen voor PAC een perfecte aanvulling op het bestaande programma plasmasnij- en rolvormmachines, die PAC onder het eigen label AIR-WORKS wereldwijd verkoopt.