Pilz configureerbare besturingssystemen volop in ontwikkeling 08 mrt 2019

Pilz configureerbare besturingssystemen volop in ontwikkeling
Pilz PNOZMulti 2

Vianen, 8 maart 2019 – De configureerbare besturingssystemen PNOZmulti 2 van Pilz hebben veel functies en zijn flexibel inzetbaar. De besturingssystemen zijn in te zetten voor het realiseren van meerdere veiligheidsfuncties op uw machine of installatie. De productfamilie is uitgebreid met twee veilige modulen en de configuratie heeft een nieuwe feature.

Nieuwe uitbreidingsmodulen
De productfamilie is uitgebreid met twee veilige modulen. Deze modulen kunnen zowel op de basismodulen PNOZ m B0 en PNOZ m B1 worden aangesloten. De veilige tweepolige halfgeleideruitgangsmodule PNOZ m EF 8DI2DOT is uitermate geschikt voor de bewaking van mechanische persen. Op de veilige analoge ingangsmodule PNOZ m EF 4AI kunnen ingangen van meetomvormers of sensoren met gestandaardiseerde stroomsignalen worden aangesloten. Druk, temperatuur, vulniveau en afstand, kunnen hierdoor betrouwbaar worden geregistreerd.

Configuratie – nu ook offline simuleren
De configuratie vindt zoals gebruikelijk plaats met de softwaretool PNOZmulti Configurator. Een nieuwe feature in de tool is dat gebruikers vanaf versie 10.9 uw geconfigureerde gebruikersprogramma met de functie "Simulatie" al vóór de inbedrijfstelling kunt testen. Deze simulatie biedt een flinke besparing bij het ontwerpen en complexe logica is gemakkelijk te verifiëren. Het is een comfortabel hulpmiddel om eventuele fouten vroegtijdig te herkennen, te analyseren en te verhelpen!

Eenvoudig online bestellen
Het veiligheidsrelais PNOZmulti 2 basismodule is snel en eenvoudig online te bestellen in de Pilz E-Shop via productnummer 772100 op www.pilz.nl. De basislicentie voor de configuratietool staat in de E-Shop met productnummer 773010B.