Pilz introduceert deurgreepmodule met geïntegreerde noodontgrendeling 30 mrt 2021

Pilz introduceert deurgreepmodule met geïntegreerde noodontgrendeling
PSENmlock deurgreepmodule

Het veilig heksysteem PSENmlock is uitgebreid met een unieke deurgreepmodule. Het is een deurgreep met geïntegreerde actuator en geïntegreerde noodontgrendeling die naadloos aansluit op alle andere modules van het veiligheidsheksysteem PSENmlock.

Werking
Met de gele deurgreep (buiten) kan de actuator naar buiten worden gebracht om de deur te openen of te sluiten. Met de noodontgrendeling (binnen) wordt de noodontgrendeling geactiveerd. De deurgreepmodule is zowel geschikt voor montage aan de binnen- en buitenkant van de deur als voor rechts- en linksdraaiende deuren. Hij heeft een blokkeringsinzetstuk voor maximaal 5 sloten om te voorkomen dat de machine opnieuw opstart en kan worden gebruikt met de gecodeerde en volledig gecodeerde PSENmlock schakelaars.

Onderdeel van veilig heksysteem
Het veilige heksysteem PSENmlock biedt veilige vergrendeling en veilige sluiting voor persoons- en procesbescherming tot en met de hoogste veiligheidscategorie PL e. De veilige sluiting wordt mogelijk gemaakt door de tweekanaals aansturing van de sluiting. Hierdoor is de schakelaar bijzonder geschikt voor gebruik op machines met een gevaarlijke naloop, waarbij een veilige sluiting tot PL d of PL e noodzakelijk is.
In combinatie met besturingstechniek van Pilz beschikt u over een veilige totaaloplossing voor de bewaking en aansturing van de sluiting van afschermingen.

Een oplossing; meerdere combinaties mogelijk
Naast de deurgreepmodule is de PSENmlock in meerdere andere variante verkrijgbaar. Een eenvoudige deurgreep is bijvoorbeeld gemakkelijk met een PSENmlock basismodule te combineren. Deze basismodule is op meerdere mogelijkheden inzetbaar. Zo is een combinatie van de twee uitvoeringen van de noodontgrendeling ook mogelijk met alle PSENmlock-varianten. De toevoeging van de knoppenunit PITgatebox voegt daarnaast extra bedieningselementen en knoppen voor eenvoudige bediening toe aan het veiligheidsheksysteem.

Over Pilz
Pilz is met haar expertise van veiligheid één van de meest toonaangevende bedrijven in de industriële automatisering ter wereld. Wereldwijd, 24 uur per dag, met 42 dochterondernemingen, vestigingen en handelspartners op alle continenten. Meer dan 2200 werknemers zetten zich in om onze industrie veiliger en nog efficiënter te maken. Met een innovatief producten assortiment op gebied van o.a. sensoren, besturingen, motion control, software, engineering en trainingen biedt Pilz oplossingen voor alle automatiseringsvraagstukken. Samen met onze klanten zoeken wij naar oplossingen en passen we onze jarenlange ervaring en productkennis.