POSTHUMUS MACHINES EN REVISIE BV IMPORTEUR MEP ZAAGMACHINES 03 feb 2010

POSTHUMUS MACHINES EN REVISIE BV  IMPORTEUR MEP ZAAGMACHINES
Volautomatische dubbelkoloms bandzaagmachine, type SHARK 310CNCHS

POSTHUMUS MACHINES EN REVISIE BV IMPORTEUR MEP ZAAGMACHINES

Posthumus Machines en Revisie BV uit Drachten heeft onlangs het importeurschap verworven van het Italiaanse fabrikaat MEP.

Deze Italiaanse fabrikant heeft ruim 50 jaar ervaring in de bouw van industriële zaagmachines.
Mep produceert hoogwaardige band- en cirkelzaagmachines in vele modellen variërend van handbediende tot volautomatische uitvoeringen, met capaciteiten van Ø 50 tot Ø 410 mm.
De zaagmachines onderscheiden zich door de gunstige prijs-kwaliteit verhouding, het gebruik van hoogwaardige materialen en de vele optiemogelijkheden, zoals o.a. aan- en afvoerbanen, smeersystemen, spanentransporteur en frequentieregelaar.

MEP staat van oudsher bekend om zijn hoge kwaliteit en betrouwbaarheid.
De machines zijn geschikt voor het recht en onder verstek zagen van metalen en zijn voorbereid voor de montage van een microdoceersysteem welke via het bedieningspaneel bediend kan worden. Sommige modellen hebben een elektronische bandspanning opname en digitale ampèremeter en zijn voorzien van een display waarop diverse parameters kunnen worden afgelezen zoals diagnose, machinetoestand, zaagtijd, foutmeldingen, zaagtijd e.d.
De machines hebben een gietijzeren zaagbeugel waardoor een hoge zaagspanning gerealiseerd kan worden voor optimale zaagprestaties en beschikken verder over alle middelen en functies die nodig zijn om nauwkeurig en veilig te zagen.

Onlangs heeft Mep een nieuwe hydraulische volautomatische dubbelkoloms bandzaagmachine aan haar programma toegevoegd.
Met de introductie van de SHARK 310 CNC HS is Mep er in geslaagd om een innovatieve hoogwaardige machine op de markt te brengen voor het zagen van diverse materialen en afmetingen.
Deze machine is uitgevoerd met de nieuwste Mep besturing met 32 bit RISC 200 Mhz processor
en kan worden uitgevoerd met een GSM kaart (optie) voor het verzenden van machine data via de mobiele telefoon.
Ontvangen software updates en aanpassingen via e-mail kunnen vervolgens via de standaard ingebouwde SD of MMC lezer worden ingevoerd.
Na het invoeren van materiaalsoort, materiaalafmetingen en zaaggeometrie, past de machine de zaagsnelheid en zaagvoeding automatisch aan.
De nieuwe Shark 310 CNC HS staat op voorraad bij Posthumus Machines. Bel daarom nu voor een vrijblijvende demonstratie van de machine.

Posthumus Machines heeft reeds een jarenlange ervaring opgebouwd met Mep machines en heeft in de afgelopen jaren al meer dan 500 zaagmachines verkocht.
Ook de monteurs zijn opgeleid bij de fabriek in Italië en worden jaarlijks getraind.

Posthumus Machines en Revisie BV – tel. 0512-515300 WWW.POSTHUMUSMACHINES.NL