Systec driveset M233R 04 jan 2013

Systec driveset M233R
horizontale positionering en rotatie

Systec introduceert een 3-assig systeem voor horizontale positionering en rotatie van gemiddelde lasten bij normale snelheid. Hiermee wordt een lineaire beweging gecombineerd met een roterende. Voor de draaimodule zijn meerdere montagevarianten mogelijk, aandrijving door middel van stappenmotoren. De energietoevoer is voorgemonteerd en voor de besturing zijn verschillende varianten mogelijk. Systec positioneersystemen zijn verkrijgbaar bij Groneman B.V. in Hengelo.

Een meetobject positioneren dat aan verschillende kanten met zijn gehele omvang geïnspecteerd moet worden. Lijmrupsen absoluut en exact ook in bochten aanbrengen. Dat zijn 2 mogelijke toepassingen voor het nieuwe DriveSet M233R van Systec GmbH uit Münster.

5 kg draagkracht, een maximale lineaire snelheid van 0,4 m/s (24 m/min) en 240 graden per seconde in rotatiesnelheid. Een herhaalnauwkeurigheid van 0,1 mm, dát zijn de ‘harde feiten’.

De DriveSet M233R  is geschikt voor meet- en testtoepassingen zoals lijmen, doseren en handlingsopgaven. Het twee-assige lineaire systeem, dat over een aanvullende draaiende as beschikt, is het eerste in zijn soort in het uitgebreide palet van Systec’s  inbouwklare positioneersystemen.
Draaitafel-DriveSets en gecombineerde systemen bieden hetzelfde comfort als de systemen voor lineaire bewegingen: met Xemo motion control is er een eenduidige en open structuur  voor de bewegingssturing en de communicatie met andere besturingen. De kinematische structuur  is perfect op elkaar afgestemd en wordt compleet gemonteerd geleverd. Met een omvangrijk software pakket start de gebruiker bijna ‘out of the box’ zijn toepassing. En alle positioneersystemen zijn eenvoudig en intuïtief in enkele stappen op het internet te vinden.