Tachograafgegevens nu ook te downloaden via Dynafleet 07 dec 2009

Tachograafgegevens nu ook te downloaden via Dynafleet
Tachograafgegevens nu ook te downloaden via Dynafleet van Volvo Trucks

“Met de tachograaf download functie hebben transportbedrijven nu altijd up-to-date informatie over rijtijden en van de rijstijl van de chauffeur op de truck”, legt Pascal Claes product manager Dynafleet bij Volvo Trucks uit. “Alle informatie wordt opgeslagen voor minimaal twee jaar op de Dynafleet server. De informatie is vrij toegankelijk en kan door de klant ook lokaal worden opgeslagen Hiermee wordt het aantal administratieve handelingen beperkt en wordt het eenvoudiger te voldoen aan de verschillende wetgevingen.”

Automatische en veilige verwerking
De transfer van gegevens vindt geheel automatisch plaats. De chauffeur hoeft alleen zijn chauffeurskaart in de tachograaf te steken. Het transportbedrijf bepaalt met welke frequentie zij data willen oversturen van de truck naar kantoor. Om te zorgen dat het transportbedrijf de informatie kan ontvangen, is een kaartlezer en een bedrijfspas nodig. Hiermee wordt ongeautoriseerde toegang tot de gegevens voorkomen. Omdat Dynafleet een Europees systeem is, zijn alle bijkomende communicatiekosten opgenomen in een vast bedrag per maand. Dit onderscheidt Volvo’s digitale tachograaf download van de verschillende andere systemen op de markt.

“De nieuwe tachograaf download geeft de klant een geïntegreerd systeem met meer inzicht en controle. Ook is het zeer kosten-effectief”, verklaart Pascal Claes.

Tachograaf Download is bestemd voor de laatste generatie digitale tachografen waarbij op afstand downloaden mogelijk is. Voor oudere digitale tachografen biedt Volvo Trucks Driver Data Upload. De overbrenging van de gegevens van truck naar kantoor vindt hierbij ook geheel draadloos plaats alleen moet de chauffeur zijn kaart uit de tachograaf halen en in de Dynafleet kaartlezer steken.

Dynafleet feiten
Dynafleet is Volvo’s transport informatie systeem, een tool die kan helpen bij het efficiënter plannen van transportopdrachten. Dynafleet is verkrijgbaar in drie verschillende pakketten: Perform, Perform & Locate en Operate. Tachograaf Download is verkrijgbaar in combinatie met alle drie de pakketten. De overbrenging van informatie vindt altijd automatisch plaats, maar Operate gebruikers kunnen Tachograaf Download ook manueel starten.

Volvo was de eerste truck fabrikant in Europa die een eigen transport informatie systeem introduceerde in 1994. Vanaf dat moment zijn er wereldwijd meer dan 40.000 units verkocht.

7 december 2009

Via de volgende link zijn vier foto’s te downloaden: