Persberichten

Telefonische bereikbaarheid huisartsenpraktijken onder de maat 20 mei 2011

Telefonische bereikbaarheid huisartsenpraktijken onder de maat
Telefonische Bereikbaarheid

De telefonische bereikbaarheid van huisartsenpraktijken blijkt nog steeds onder de maat te zijn, ondanks het feit dat het om levensbedreigende situaties kan gaan. In zo’n geval telt elke seconde. De Inspectie voor de Gezondheidszorg, onderdeel van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, heeft een vervolgonderzoek laten uitvoeren. Daaruit blijkt onder meer het volgende:

• Bijna 9 procent van de solopraktijken voldoet niet aan de verplichting om via een aparte spoedvoorziening bereikbaar te zijn.

• Eén op de vier huisartsenpraktijken beantwoordde een spoedoproep niet binnen de vastgestelde normtijd van 30 seconden of had geen spoedvoorziening.

• Bij ruim 400 huisartsenpraktijken werd de spoedoproep beantwoord via een antwoordapparaat.

• Ruim 33 procent van de normale oproepen wordt niet binnen 10 minuten beantwoord.

Hoe kan dit zo snel mogelijk worden opgelost?

Comsys Nederland B.V. biedt uiteenlopende telefonische bereikbaarheidsoplossingen waarmee u op eenvoudige wijze uw bereikbaarheid efficiënt kunt stroomlijnen. Bestaande voorbeelden hiervan zijn:

Een spoedvoorziening
In het geval van spoed, kunnen patiënten die u via het reguliere telefoonnummer bellen via een keuzemenu voorrang krijgen in de wachtrij. Daarnaast kunt u een apart telefoonnummer koppelen aan deze spoedvoorziening.

Herhaalreceptenlijn
De patiënt spreekt een bericht in dat als geluidsbestand (MP3) naar de assistent wordt gestuurd per e-mail. Hierdoor krijgt de assistent alleen de noodzakelijke gesprekken binnen, waardoor de telefonische bereikbaarheid van de praktijk wordt verbeterd.

Automatische Afsprakenlijn
Uw patiënt wordt automatisch teruggebeld op het moment dat uw praktijk weer telefonisch bereikbaar is. Hierdoor biedt u de patiënt meer mogelijkheden om een afspraak te maken. Zo kunnen goedgekeurde afspraken ook per SMS worden bevestigd.

Spoedlijn voor de groepspraktijk
Een speciaal telefoonnummer, zoals een 0800- of 0900-nummer, dat doorgeschakeld wordt naar een groep dienstdoende artsen. De patiënt spreekt een bericht in en alle dienstdoende artsen krijgen hiervan direct een melding. De arts die als eerste reageert, wordt in contact gebracht met de patiënt en de overige artsen in de groep krijgen een notificatie dat het gesprek is beantwoord.

Wachtrijmelding
Als er veel mensen tegelijkertijd bellen en er ontstaat een wachtrij, ontvangen de patiënt en de assistent hiervan een melding. Zo kan de patiënt kiezen om een terugbelverzoek of een bericht achter te laten. De assistent kan via de computer de lengte van de wachtrij zien.

Waarom Comsys Nederland B.V.?

  • U verbetert uw bereikbaarheid;
  • Geen grote investeringen, u betaalt alleen voor het gebruik;
  • Geen onderhoud;
  • Inzicht in uw belverkeer en performance door overzichtelijke rapportages.

Neem voor meer informatie contact op met onze afdeling Marketing & Sales via 088-2334400.

Comsys Nederland B.V. – Postbus 59055 – 3008 PB – Rotterdam – www.comsys.nlsales@comsys.nl
 

 

Rubrieken