TerVeen Geleen wijst al 75 jaar de weg in binnen- en buitenbewegwijzering ! 22 jun 2009

TerVeen Geleen wijst al 75 jaar de weg in binnen- en buitenbewegwijzering !
Stempels, stickers, reclamezuilen, autobeletteringen, lichtbakken, bewegwijzeringen en verkeersborden behoren tot het assortiment van de firma TerVeen in Geleen. In de afgelopen 75 jaar is TerVeen uitgegroeid tot hét full‑service bedrijf op het gebied van communicatieve bewegwijzering.

TerVeen communiceert, met een vakkundig team van 21 medewerkers, in borden, gevelplaten en nog veel meer vaak op maat gemaakte producten, vervaardigd van de meest uiteenlopende materialen en met diverse technieken (graveren, laseren, zeefdrukken, digiaal printen etc.). Was het bedrijf aanvankelijk vooral bekend om zijn emaille platen en nummerplaten, tegenwoordig wijst TerVeen velen de weg. De digitale informatieborden in Weert, de panoramaborden in Landgraaf, de bewegwijze­ring in Nationaal Park Maasduinen, maar ook de informatieopstelling van het Blotevoetenpad in Brunssum zijn gerealiseerd door TerVeen. En veel meer. In Geleen is de Koempelroute slijtvast aangebracht op trottoirtegels. Voor TerVeen zijn er nauwelijks wegen die niet gewezen kunnen worden.

1934 en verder

Dhr. ter Veen startte in 1934 met de verkoop van emaille naamplaten. Het was het jaar waarin Italië wereldkampioen voetbal werd, Paco Rabanne zijn entree maakte in de wereld en het wijkblad Libelle het eerste daglicht zag. In Geleen was de Staatsmijn Maurits opgestart en het nieuwe gemeentehuis midden in een weidelandschap gerealiseerd. Geleen groeide en TerVeen groeide mee.
In de plaats waar de fabricage van kunststof steeds belangrijker werd maakte TerVeen in 1957 de eerste kunststof nummerplaten. Ook werd toen gestart met het vervaardigen van acrylaat platen met opgeplakte letters. In de 60er jaren vond verdere uitbreiding plaats met de aanschaf van graveermachines en werd de nieuwbouw (productiehal met kantoren) aan de Industrieweg in Geleen een feit. In de jaren '70 werd het bedrijf verder uitgebreid met onder andere een zeefdrukkerij.

Sinds 1991 is TerVeen zusterbedrijf van de Vermolen Groep, waarmee het productengamma is uitgebreid met verkeersborden, wegbebakening en straatmeubilair. Daartoe was opnieuw nieuwbouw nodig en dus werd verhuisd naar de huidige locatie aan de Tomeikerweg in Geleen. In 1998 werd het bedrijf ISO9001-gecertifi­ceerd.

Bewegwijzering

In de wereld van bewegwijzering volgen de ontwikkelingen elkaar snel op. Om het allernieuwste op dit gebied te kunnen bieden, heeft TerVeen in augustus 2008 een vlakbed/rol‑naar‑rol grootformaatprinter met UV‑inkt­jettechnologie aangeschaft. Hiermee kan rechtstreeks op harde en flexibele materialen worden geprint, zoals folie, aluminium, zeildoek, glas en RVS.

In het 75‑ste verjaardagsjaar heeft TerVeen nog volop plannen waaronder een nieuwe look voor het bedrijfspand, een restyling van de showroom en een nieuwe website aldus de nieuwe vestigingsmanager, mevrouw Sonja Pijpers.

TerVeen wijst de weg, ook naar nieuwe wegen !