Tomorrow’s solutions, today 12 jan 2010

Tomorrow’s solutions, today

Een nieuw nummer van de mondiale nieuwskrant van Dormer – D.World – is nu beschikbaar. In deze laatste editie vertellen klanten uit Nederland, Australie en Engeland over hoe zij bewerkingsuitdagingen aangingen.

De cover story gaat over Verbugt Speciaalbouw, een Nederlandse bouwer van speciale trailers waaronder een voor het winnaarspodium voor de Tour de France van 2009. Door de productiviteit te verhogen met volhardmetalen gereedschappen van Dormer bereikte men een aanzienlijke tijdsbesparing, maar ook een belangrijke tijdsbesparing en kwaliteitsverbetering door het toepassen van de R458 MP-X boor en  S142 frees voor aluminium.

Ook schakelde Archer Enterprises, een Australische precisie verspaner, om van HSS naar VHM tooling. De proceszekerheid die men bereikte met de R563 CDX-Inox boor van Dormer voor roestvaststaal verlaagde niet alleen de kosten per gat met 90 percent, maar stelde hen ook in staat om hun productieproces om te vormen naar een just-in-time systeem.

Bromley Technologies, een Engelse producent van eerste klas wintersport materiaal wendde zich tot Dormer voor ondersteuning bij het bewerken van verschillende componenten voor hun race bobslee. Bij een belangrijk onderdeel voor de huidige slee voor het wereldkampioenschap is precisie van het grootste belang. Omdat een dergelijke slee een snelheid ontwikkelt van wel 40 meter per seconde is kwaliteit, nauwkeurigheid en betrouwbaarheid essentieel. “Defecten op deze snelheid kunnen fataal zijn” legt Mike Maddock, Bromley’s productieleider uit. Dormer produceerde deze onderdelen in het eigen testcentrum, wat normaal gesproken alleen wordt gebruikt voor onderzoek en ontwikkeling. Met de hoogste kwaliteitseisen en ruim binnen de gestelde tijd werden ze gerealiseerd met gebruikmaking van onder andere, de Dormer E315 roltap en een E454 Blue Ring Shark-Line tap.

Voor meer gedetailleerde informatie over deze praktijkvoorbeelden, of een exemplaar van deze D.World kan contact opgenomen worden met de locale Dormer vestiging of via www.dormertools.com, waar ook een overzicht van eerdere edities kan worden gevonden.