Toyota trucks verzorgen logistiek rondom uniek verfproduct ‘Paint in the Box’ 14 sep 2010

Toyota trucks verzorgen logistiek rondom uniek verfproduct ‘Paint in the Box’
De innovatieve verfproducent Global Paint Products laat zien dat de verfwereld nog lang niet uitontwikkeld is. Mede door de introductie van het unieke concept ‘Paint in the box’ is vraag ontstaan naar nieuw intern transportmaterieel. Met de levering van een BT Reflex reachtruck en een tweetal Toyota Traigo 48 volts elektrische vorkheftrucks is het intern transportpark van Global Paint Products weer up to date.

Global Paint Products maakt sinds 1987 een stevige groei door als producent van kwaliteitsverven waaronder muurverven, lakken en vernissen. De innovatieve geest van het bedrijf uit Boven-Leeuwen komt goed uit de verf in het unieke product ‘Paint in the Box’. Global Paint Products speelt in op de vraag van de consument om het schilderproces te vergemakkelijken. De kwalitatief hoogwaardige muurverf in een flexibele kunststof zakis verpakt in een handzame kartonnen doos. De verf is eenvoudig doseerbaar middels een afsluitbare schenkschuit, hoeft niet geroerd te worden en de verpakking is bovendien een stuk milieuvriendelijker dan van traditionele muurverven.

‘Paint in the Box’ is één van de ontwikkelingen die Global Paint Products er toe beweegt om haar intern transport vloot te vernieuwen. “Betrouwbare trucks en een stabiele vloot zijn voor ons bedrijfsproces van groot belang,” aldus adjunct directeur Patrick Peters. “Toyota heeft door de jaren heen bewezen een betrouwbare en deskundige partner te zijn en mede daarom hebben wij weer voor Toyota en BT trucks gekozen”

Toyota Traigo 48
De twee Traigo driewiel vorkheftrucks hebben een allround taak in het logistieke proces bij Global Paint Products. De trucks worden ondermeer ingezet bij het laden en lossen van vrachtwagens en bij het vervoer van grondstoffen naar het grondstoffenmagazijn en de aanvoer naar het productieproces. De Traigo’s zijn beiden uitgerust met een driedelige 6 meter mast waarbij de vrije heffing wordt gerealiseerd door twee aan de zijkant geplaatste hefcylinders. Door de plaatsing van de hefcylinders aan de zijkant van de mast, wordt het zicht op de vorken sterk verbeterd ten opzichte van een traditioneel in het midden geplaatste enkele hefcylinder.

De reachtruck heeft een capaciteit van 1400 kg en wordt ingezet in het magazijn waar de producten wachten op transport naar verkooppunten in onder andere Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Suriname en de Antillen.