Tweede golf producten voor paneelbouw gebouwd volgens gemeenschappelijk ontwerpplatform 14 nov 2016

Omron drukknopschakelaars A22N-P/A30N-P

OMRON Corporation, Kyoto, Japan, introduceert verschillende nieuwe producten waaronder voedingen, veiligheidsrelaisaansluitvoeten, drukknopschakelaars, power monitors en machinecontrollers, als tweede golf van producten voor paneelbouw, gebouwd volgens een gemeenschappelijk ontwerpplatform voor gestandaardiseerde productspecificaties.

Op basis van een groot productassortiment is Omron doorgegaan met het bouwen van innovatieve componenten voor de paneelbouw.

Omron heeft het ontwerp en de grootte van paneelbouwcomponenten gestandaardiseerd en in april 2016 de eerste producten geïntroduceerd. Deze zijn gebouwd met ‘Push-In Plus-technologie’, de eigen bedradingstechnologie van het bedrijf, voor bouwers van apparaten en besturingspanelen die behoefte hadden aan ‘verkleining en ruimtebesparing’ van besturingspanelen, ‘versnelde levering’ en een ‘respons op globalisering’. Deze producten zijn in de frontlinie van de productie geaccepteerd door meer dan 3000 wereldwijde bedrijven en worden positief gewaardeerd.

De uitbreiding van de paneelbouwcomponenten die zijn gebouwd op basis van het gestandaardiseerde ontwerpplatform zal een groot gecombineerd effect bereiken doordat een uitgebreid assortiment apparaten wordt aangeboden. Omron streeft naar het innoveren van besturingspanelen van klanten. Aangezien de hoogte van componenten kan variëren afhankelijk van factoren zoals energie- en warmteafvoer, zijn de paneelproducten ingedeeld in 3 hoofdgroepen met hun eigen specifieke positie (rij) in een besturingspaneel: I/O, besturing en voeding. Binnen elke categorie zijn de optimale regels vastgesteld om te zorgen dat loze ruimte wordt beperkt en de breedte tussen kabelgoten wordt geoptimaliseerd. De nieuwe S8VK-S (modellen met een grote capaciteit) zijn de eerste Omron-producten die in de voedingskabelcategorie zijn ingedeeld. Meer producten zullen volgen.

Specifiek is het gemeenschappelijke platform toegepast op drukknopschakelaars A22N-P/A30N-P, indicatoren M22N-P en power monitors KM-N3 (on-panel componenten), relaisvoeten P7SA-PU voor relais met geleide contacten voor veiligheidsapplicaties en machinecontrollers NX1P voor motion control. Ook worden de 240-/480-W modellen van de S8VK-S, 's werelds kleinste categorie voedingen, onder het gemeenschappelijke platform geproduceerd.

Ga voor meer informatie en verdere productgegevens naar: industrial.omron.nl/nl/solutions/panel-building.

-EINDE-

Over Omron
Omron Corporation is een toonaangevend industrieel automatiseringsbedrijf dat gebruikmaakt van zijn kerntechnologieën voor detectie en besturing om het marktaandeel in diverse sectoren uit te breiden, zoals besturingscomponenten, elektronische componenten (o.a. voor de auto-industrie), sociale infrastructuur, gezondheidszorg en milieu. Omron is opgericht in 1933, heeft wereldwijd ongeveer 37.500 werknemers in dienst en levert producten en diensten aan meer dan 110 landen en regio's. In de sector industriële automatisering biedt Omron toegevoegde waarde door automatiseringtechnologieën aan te bieden die niet alleen zorgen voor innovatie van de productie, maar ook van producten en klantondersteuning.

Ga voor meer informatie naar industrial.omron.nl.