Uitbreiding assortiment Trace Pharma producten bij Linde Gas 08 sep 2009

Uitbreiding assortiment Trace Pharma producten bij Linde Gas
Voor de farmaceutische industrie, ziekenhuizen en de biotechnologie beschikt Linde over een reeks van ‘Trace Pharma’-gassen als kooldioxide, zuurstof, stikstof en synthetische lucht in cilinders.
De eerste drie zijn ook als vloeistof in bulk te leveren, inclusief kwalificatiemetingen. Recentelijk voegde het bedrijf ook helium en argon in deze aparte kwaliteit aan het pakket toe.

Richtlijnen
Zonder meer opvallend is, dat bij deze speciale groep gassen de specificaties in het bijzonder voldoen aan de Pharmacopeeën in zowel Europa, de Verenigde Staten als Japan, en niet alleen aan de Ph EU. Tevens zijn de Europese richtlijnen EC 27/2004 en EC 28/2004 gevolgd, alsmede die van cGMP.

Grondstof en hulpmiddel
De toepassing van Trace Pharma gassen is breder dan de naam doet vermoeden. Niet alleen worden ze gebruikt als grondstof, maar ook als hulpmiddel, bijvoorbeeld bij het verdrijven van zuurstof en als excipient. Uiteraard vindt deze groep gassen in de farmaindustrie haar weg bij de bereiding van medicijnen en Active Pharmaceutical Ingredients (API’s). Ook bij Life Sciences en in de biotechnologie bestaan tal van toepassingen voor Trace Pharma-producten.

Kwaliteitsborging
Naast het strikt volgen van alle bovengenoemde, internationale normen, voert Linde Gas bij een dergelijk type kritische producten op verzoek ook de nodige preanalyses uit, evenals kwalificaties aan bulktanks of gascilindernetwerken.
Bovendien volgt het bedrijf strenge productie- en afvulprotocollen strikt, en voorzag het haar speciale cilinderpark met restdrukafsluiters. Standaard worden (volle) Trace Pharma-cilinders overigens afgeleverd met een analysecertificaat.

Voor nadere informatie kan men zich wenden tot de HiQ Desk (tel. 0313 490440).