Uitmuntende en betaalbare industriële ovens van Leering Hengelo B.V. 28 okt 2008

Uitmuntende en betaalbare industriële ovens van Leering Hengelo B.V.

Al meer dan 15 jaar is Firma LAC succesvol in engineering en het bouwen van ovens voor de meest uiteenlopende takken van industrie. In het gehele assortiment ovens, zijn de eenvoud in bediening, veelzijdigheid in opties evenals een robuuste bouw de onderscheidende kenmerken.

Wij bieden u een uitgebreid leveringsprogramma, o.a.:

·         Droogovens
·         Ontlaatovens
·         Hardingsovens
·         Elektrisch verwarmde smeltovens en kiepovens
·         Smelt transportovens
·         Ceramische ovens
·         Etc.

De ovens worden geheel in eigen beheer van LAC gebouwd in Rajhrad, Tsjechië. Een stevige, stalen kast wordt voorzien van 1e kwaliteit isolerende, lichtgewicht stenen of isolatiematten. Hierdoor blijft de uitwendige temperatuur van de oven zeer laag, zelfs bij hogere oventemperaturen. Door een uitgekiend design is een gelijkmatige verdeling van de temperatuur gegarandeerd en kunnen eventueel te vervangen onderdelen moeiteloos worden uitgewisseld. Voor de elektrische schakelsystemen en PLC’s wordt gebruik gemaakt van A-merk fabrikanten.

Voor het regelen van de temperatuur zijn een aantal specifieke controllers beschikbaar, waarbij de meeste ovens met de zeer uitgebreide controllers ‘Ceramic’ en ‘Industry’ zijn uitgerust. Deze zijn vrij programmeerbaar met resp. 20 en 30 programma’s met elk 15 stappen.

Binnen elk programma bestaat de mogelijkheden tot het aansturen van extra’s zoals luchtkleppen. Ook zijn de controllers voorzien van een real-time klok met mogelijkheden voor een uitgestelde start. Indien gewenst is uitlezen en/of aansturen door middel van een PC mee te leveren.