Van mest naar herbruikbaar water met Wanner Hydra-Cell pomp 08 sep 2014

Van mest naar herbruikbaar water met Wanner Hydra-Cell pomp
pomp voor RO systeem zoutzuuroplossing

Een Wanner Hydra-Cell pomp in een mestverwerkingsinstallatie maakt het mogelijk om uit mest loosbaar en herbruikbaar water te maken.

Varkensmest bestaat 90% uit water. De vaste stof wordt afgevoerd. Het water wat overblijft wordt middels een RO systeem gefilterd en geloosd op het oppervlaktewater. De membranen, leidingen en de pomp van het RO systeem moeten maandelijks gereinigd worden met een zoutzuuroplossing om de aanslag te verwijderen die door scaling van zouten ontstaat.

Conventionele plunjerpompen kunnen door hun ontwerp slecht tegen zout aanslag. De Wanner Hydra-Cell hydraulische membraanpompen zijn daarentegen door hun ingenieuze constructie ideaal geschikt voor deze toepassing. Het medium is namelijk volledig gescheiden van het aandrijfgedeelte wat als voordeel heeft dat er volstaan kan worden met een pompkop van gietijzer en Buna-N membranen.

De installatie heeft ook positieve gevolgen voor het milieu, want mede door de mestverwerkingsinstallatie heeft onze klant minder mesttransporten. Een gedeelte van de verwerkte mest (60% schoon water) wordt hergebruikt binnen het bedrijf.

Voor meer informatie over Wanner Hydra-Cell pompen in omgekeerde osmose toepassingen of voor de vele andere toepassingen waar deze robuuste pompen inzetbaar zijn, kijk op onze site.