ESAB Warrior-Edge-500CX 26 okt 2022

ESAB Warrior-Edge-500CX

Esab.lasmachinedirect.nl heeft als eerste een Esab Warrior Edge 500CX met bovenkast Robustfeed Edge CX
geleverd bij een van onze vaste klanten.

Deze lasmachines beschikt over connectiviteit met de nieuwste software toepassingen om de lasproductiviteit van het echte zware laswerk te optimaliseren en heeft tegelijkertijd de neersmelt aanzienlijk vergroot hetgeen ook een belangrijk winstpunt is.

De  WarriorRobustfeed- Edge-500-CX beschikt over een multiproces stroombron, een Robust-Edge-CX draadkoffer en de aller nieuwste Exeor migtoorts.

De doelstelling van de ESAB-EDGE-500CX machines is om de lasser de hoogst mogelijke lasresultaten te behalen zonder ingewikkelde instellingen. De  ESAB-EDGE-CX kan online communiceren met de ESAB InduSuite-WeldCloud,
beschikt ook over digitale gasregeling ofwel TrueFlow die gas bespaart en lasdefecten voorkomt, bijvoorbeeld door  zeer nauwkeurige monitorring van de gasdoorstroomsnelheden.

Vooral  in de zware industriële lasmarkt zal het mogelijk zijn de lasproductiviteit te verhogen en te optimaliseren.

De ESAB-EDGE-500CX beheerst de synergische MIG/MAG gevulde draad, Migpuls, MMA, Live-TIG en is bovendien een degelijke gutsmachine. Uiteraard de nieuwste generatie digitale besturing met o.a. minutieus precies gecontroleerde boogstart en onvoorstelbaar zuivere spatbeheersing.

InduSuite-Weldcloud zorgt voor digitale parameterregistratie voor realtime lasprocesinzicht en maakt het de  gebruikers mogelijk om lastaken op afstand te beheren op één of meerdere locaties. waardoor ze uren tijd besparen. InduSuite-Weldcloud geeft aan als  serviceonderhoud en/of 60974-14 calibratie benodigd is, biedt externe software-upgrades alsmede logboeken voor vroege detectie en melding van apparatuurproblemen.

Flitsend snelle lascontrole, Vermindering van lasspatten, Eenvoudiger in gebruik en bovendien robuust;

Om de bediening verder te vereenvoudigen, lokaliseert de RobustFeed Edge CX feeder de materiaalkeuze en configuraties in de koffer. De dagelijkse instellingen, waaronder drie "quick job"-knoppen om voorgeprogrammeerde lasparameters op te roepen, worden allemaal beheerd op de duidelijke en gemakkelijk te begrijpen interface op het voorpaneel om een ??effectieve werking mogelijk te maken. In de feeder zorgt een TFT LCD-interface voor op menu's gebaseerde, duidelijke tekst en intuïtieve interactie in de moedertaal van de gebruiker.

RobustFeed Edge beschikt over een handig lassersbeheer door bijv. operatorbadges te scannen, parameterlimieten te vergrendelen zodat de herhaalbaarheid van de lasspecificaties optimaal te herinstellen.

De ESAB-EDGE-500CX  heeft uiteraard de buitengewone IP54-bescherming die beschermt tegen vuil/stof en daarmee lasverontreiniging vermindert. De ESAB-ROBUSTFEED-EDGE-500CX beschikt over een precisie
PreciDrive-draadaancoersysteem

De ESAB-Exeor-Miglastoorts is slank, gebalanceerd,  lichtgewicht en uitgerustmet handige functieknoppen.

De ESAB-EDGE-500CX is zowel luchtgekoeld als watergekoeld leverbaar. Een LED-lampje verlicht het lasgebied bij het starten van de boog.