Vardex, de schroefdraadtroef van Magistor 15 mei 2013

Vardex, de schroefdraadtroef van Magistor
VARDEX, de schroefdraadtroef van Magistor

Geheel terecht, want met het meest complete programma op dit gebied biedt Magistor een oplossing voor elke uitdaging als het gaat om het maken van schroefdraad. Met de vanzelfsprekende kwaliteiten van de standaard wisselplaten en houders van Vardex al in het achterhoofd, spelen we graag de volgende troeven uit.

Diepe draadgaten
Voor het frezen van diepe draadgaten (< 200 mm) bewijst het TMSD systeem in de dagelijkse praktijk van steeds meer bedrijven haar waarde met de geringe snijdruk, maximaal 7 wisselplaten en 3 snijkanten per plaat in diameters vanaf Ø13 mm. Daarbij is het TMSD systeem ook leverbaar met Trapezium, ACME en Stub-ACME profiel. Volgens ons het meest betrouwbare en economisch interessante systeem voor (diepe) draadgaten.

Vertandingfrezen
Als revolutionair antwoord op het traditionele afwikkelfrezen biedt Vardex ook wisselplaat gereedschap voor de vertandingindustrie. Dit gereedschap is uitstekend geschikt voor het frezen van zowel vertandingen, kerfvertandingen en tandheugels als ook voor overige toepassingen in schuine, rechte en evolvente vertandingen. Door de uitvoering in hardmetaal, de hoge snijsnelheden en het volle profiel bij elke doorgang is dit wisselplaat gereedschap bij vertandingklussen 2 tot 3x sneller dan afwikkelfrezen. Daarbij is het ook snel en eenvoudig in te stellen op standaard CNC machines.

GROOVEX
Met Groovex heeft fabrikant Vargus naast Vardex een merk met een compleet programma VHM en/of wisselplaten voor het groeffrezen, uitdraaien of draadsnijden bij boringen vanaf Ø1 mm, een breedte van 0,7 mm tot 4,7 mm en een diepte tot 3,8 mm. Met de Microscope en de GM Solid als VHM micro gereedschap voor kleine boringen, de Mini-V als mini wisselplaat gereedschap voor kleine en middelgrote boringen en de GM Slot en SGM als wisselplaat gereedschap voor het in- en uitwendig groeffrezen en aanschuinen van middelgrote en grote diameters pakt Magistor ook op dit gebied elke handschoen op.

Voor de oplossing van uw probleem en een verbetering van uw processen en resultaten neemt u contact met ons op. Wij zijn graag uw sparringpartner in straal- en verspaningstechniek!

Magistor BV straal- en verspaningstechniek
Ambachtsstraat 14, 7461 TP Rijssen