Verhuiscontainer met Cradle to Cradle certificaat 19 feb 2009

Verhuiscontainer met Cradle to Cradle certificaat

De eerste verhuiscontainer met een Cradle to Cradle certificaat is beschikbaar op de Nederlandse markt. Het gaat om de Smart Cart, een kunststof rolcontainer voor het verhuizen van ordners en boeken.

Wat is Cradle to Cradle?
Cradle to Cradle is een nieuwe kijk op duurzaam ontwerpen, volgens de filosofie van William McDonough en Michael Braungart 'Cradle-to-Cradle uitgebracht in hun boek ‘Remaking the Way We Make Things'. De kern van Cradle to Cradle ligt in het concept; afval is voedsel. Alle gebruikte materialen zouden na hun leven in het ene product, nuttig kunnen worden ingezet in een ander product. Hierbij zou geen kwaliteitsverlies mogen zijn en alle restproducten moeten hergebruikt kunnen worden of milieuneutraal zijn.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Tijdens een verhuizing worden er grote aantallen kartonnen dozen verbruikt. Om een halt te roepen aan deze verspilling zijn er duurzame producten beschikbaar om tijdens een verhuizing in te zetten. Eén van deze duurzame producten is de Smart Cart. De container is ontwikkeld om het gebruik van houten containers te vervangen.
De Smart Cart houdt ordners en boeken toegankelijk tijdens een verhuizing en heeft recent het certificaat Cradle to Cradle, Gold Level behaald.

De Certificering
De Smart Cart heeft de certificering behaald na een acht maanden durende studie naar het duurzame ontwerp op het gebied van het milieu. MBDC is het consulting bureau die clienten helpt om het Cradle to Cradle ontwerp te implementeren. Het certificaat moet ieder jaar opnieuw uitgegeven worden. Met deze certificering behaalt de Smart Cart als eerste en enige Cradle to Cradle voor een transport container.
Roldo Rent importeert deze container vanuit de Verenigde Staten en heeft het exclusieve recht om deze container in Europa te verhuren of te verkopen.

Roldo Rent verhuurt een uitgebreid assortiment duurzame verhuismaterialen voor bedrijfsverhuizingen. Klanten zijn verhuisondernemingen, bibliotheken en archiefinstellingen, distributiebedrijven en eindgebruikers. Momenteel heeft Roldo Rent vestigingen in Nederland, Duitsland, België, Oostenrijk en Hongarije.
De komende jaren worden de activiteiten uitgebreid naar Frankrijk, Spanje en Italië.