VERNIEUWDE LICHTNET PLASMASNIJMACHINES 18 jun 2020

Plasma snijden versus autogeen snijden

Plasmasnijden vervangt in hoog tempo het ouderwetse onhandige autogeen snijden.

Plasma snijden met perslucht vervangt steeds vaker het ouderwetse brandsnijden ofwel autogeensnijden en daar zijn veel argumenten voor.

De moderne plasmasnij-machine is sinds de inverter techniek ideaal licht van gewicht :

bij autogeen snijden heb je minimaal 2 gassen nodig; zuurstof en een brandbaar gas. De gasflessen en vooral de kleinste gasflessen zijn binnen een mum van tijd leeg en moeten dan vervangen worden. De kleine gasflessen zijn al haast niet te tillen en nagenoeg allemaal boven het toegestane Arbo-tilgewicht c.q. draaggewicht.

De moderne plasmasnijder werkt op uiterst veilige perslucht :

bij autogeen snijden heb je brandbevorderende en brandbare gassen naast elkaar en dit kan wel degelijk gevaarlijk zijn immers de werkplek van de metaalbewerker of lasser is nu eenmaal een zware industriële omgeving waar nu eenmaal dingen kunnen gebeuren. De gasflessen mogen ook niet zonder voorzorgmaatregelen vervoert worden of in sommige gevallen zelfs helemaal niet en met persluchtplasma snijapparatuur heb je die obstakels natuurlijk helemaal niet.

Een plasmasnij-apparaat werkt op veilige elektriciteit die in Europa heel weinig kost.

De brandbare en brandbevorderende gassen zijn behoorlijk duur en snel op hetgeen het autogeensnijden vele malen duurder maakt. De slijtonderdelen van plasma en autogeen zijn ongeveer even duur en de standtijd even groot zodat de verbruikskosten van slijtdelen ongeveer op hetzelfde niveau liggen.

Het allergrootste voordeel van plasmasnijden is buiten kijf dat je met persluchtplasma je de meeste metalen kunt snijden; ijzer, staal, gelegeerde en hooggelegeerde metalen, roestvaststaal, roestvrijstaal, rvs en natuurlijk aluminium. Dan sta je natuurlijk met Autogeen met je broek op je enkels compleet voor schut immers daar kun je slechts alléén staal mee snijden en dan ben je tegenwoordig snel uitgepist.

Kortom anno 2020 is plasma-cutting de veiligste, handigste, goedkoopste, meest multifunctionele en efficiëntste metaalsnijtechniek ever ooit.

Tegenwoordig is de metaalbewerking- en de laswereld behoorlijk veranderd; aangepast aan moderne tijden. De bankwerker, lasser en servicemonteur zijn mobieler dan ooit en moeten hun las- en snijapparatuur op plekken met weinig ruimte gebruiken, moeten zich veelvuldig verplaatsen binnen de werkplaats, binnen het bedrijf en ook daarbuiten. Het is dus handig als apparatuur weinig weegt, in een klein hoekje past, simpel in de kofferbak mee kan en kan worden opgeborgen in de werkbank of werkkast pas of desnoods op de bijrijderstoel.

Omdat de meeste metaalwerkers niet meer constant op één werkplek zijn maar onvoorstelbaar mobiel zijn en van hot naar haar worden gestuurd om soms op de meest onvoorstelbare idiote plekken hun werk moeten doen,  heeft het gerenommeerde Esab de meest handige en gebruiksvriendelijke plasmasnijder machines ontworpen op aarde ooit.

Kleine formaat, lichtgewicht, eenvoudig instellen, perfect snijdend en allen op 1-fase lichtnet dus letter overal te gebruiken ( op USA EU lichtnet, de machine regelen het allemaal zelf ).

Voor de ZZP freelancer, inhuurkracht, uitzendkracht de Esab Handyplasma 35i en 45i

Voor de doorgewinterde veeleisende snijvakman, metaalbewerker de Esab Cutmaster-40.

Kijk ook eens bij de Full Metal Jacket ( FMJ) versies met piepkleine kalme perslucht-Unit en meer !.

Whatever you choose; You get the finest cutting technology in the whole world !!!!.

Whatever you choose; happy go lucky plasma cutting as if walking on sunshine !!!!.