Werkgebied Mink klauwenvacumpompen aanzienlijk uitgebreid. 28 jul 2011

Werkgebied Mink klauwenvacumpompen aanzienlijk uitgebreid.
Mink droge klauwe vacuumpomp

Busch heeft de toepassingsmogelijkheden van drooglopende klauwenvacuümpompen, Minks, aanzienlijk uitgebreid. Om dit te bewerkstelligen zijn meerdere Mink klauwenvacuümpompen samengevoegd tot een standaard vacuümmodule. Deze vacuümmodules hebben een zuigvermogen van 900 m3/h en meer. De Mink MP vacuümmodules zijn specifiek ontworpen voor toepassingen waarin droge compressie, grote beschikbaarheid en een zeer hoog zuigvermogen vereist is.
Dankzij de modulaire opbouw kunnen de Mink vacuüminstallaties uitstekend aangepast worden aan veranderende procescondities. Door het aantal en de grootte van de Mink vacuümpompen aan te passen is de installatie aan elk vacuümbehoefte aan te passen.

Dankzij de contactvrije werking zijn de Mink klauwen vacuümmodules zeer economisch. Omdat de bewegende onderdelen in het pomphart elkaar niet raken treedt er geen slijtage op en is er geen olie of water nodig voor smering of koeling van de pomp. Voor de gebruiker houdt dit in dat er nagenoeg geen onderhoud nodig is en er geen versleten onderdelen vervangen hoeven te worden, het resultaat is geen kosten voor down time, onderhoud of vervanging van onderdelen. Ook de kosten van de bedrijfsvloeistof zijn aanzienlijk gereduceerd. De olie die gebruikt wordt voor het smeren van de tandwielen hoeft maar om de 20.000 draaiuren vervangen te worden. Zelfs in toepassingen waarbij de pomp in drie ploegen continu gebruikt wordt is dit pas na meer dan twee jaar.
Dankzij de contactvrije werking en de droge compressie principe kan er zeer efficiënt gewerkt worden en is er veel minder energie nodig in vergelijking met andere mechanische pompen met hetzelfde zuigvermogen. Het is ook mogelijk om de motor van de pomp met een frequentieregelaar aan te sturen waardoor de energiekosten nog verder afnemen. Mink klauwenvacuümpompen zijn tevens uitgerust met IE2 motoren.
De Mink serie heeft nu een standaard werkgebied met zuigvermogens van 60 tot 900 kubieke meters per uur (50 Hz) of zelfs 1.080 kubieke meters per uur met een 60 Hz motor. Op verzoek kunnen er hogere zuigvermogens behaald worden door meerdere vacuümmodules parallel aan elkaar te koppelen.