WSB-Wagner presenteert noviteiten op SGA VAKDAGEN 2008 08 okt 2008

WSB-Wagner presenteert noviteiten op SGA VAKDAGEN 2008

WSB (Wagner Spraytech Benelux) neemt deel aan de SGA Vakdagen 2008 die van 28 t/m 30 oktober worden gehouden in de Evenementenhal Gorinchem. Op de stand van het bedrijf (standnummer 167) presenteert WSB-Wagner een aantal primeurs voor de Nederlandse markt.

Voor het spuiten van watergedragen lakken is de laatste jaren het gebruik van AirCoat pistolen enorm toegenomen. Deze spuittechniek is niet alleen milieuvriendelijker dan het conventionele Airless, maar geeft ook een veel mooier eindresultaat. Wagner heeft in aansluiting op deze ontwikkeling een generatie nieuwe ergonomische AirCoat pistolen ontwikkeld, die tijdens de SGA vakdagen 2008 worden gepresenteerd.

Ook presenteert WSB-Wagner een geheel nieuwe ontwikkeling op het gebied van hogedruk verfslangen voor verftoepassingen. Deze nieuwe slangen zijn ergonomisch, uiterst soepel en vederlicht. Tevens wordt met deze nieuwe techniek 50% verf- en spoelmiddel besparing gerealiseerd.

WSB-Wagner heeft haar programma AirCoat pistolen voor lakwerk in de bouw verder uitgebreid. Met de 4100, 4600 en 4600 Pro levert het bedrijf nu een serie spuitpistolen die opvalt door een ergonomisch ontwerp, laag pistoolgewicht en geringe trekkerkracht. Hierdoor laten de nieuwe spuitpistolen zich tijdens het coaten flexibel en comfortabel bedienen. Daarnaast bieden deze AirCoat pistolen een nog betere verneveling dankzij de geoptimaliseerde luchtgeleiding.

Het nieuwe AC 4600 Professional pistool, speciaal voor de schilder, heeft naast een gering gewicht, ook een met de hand verwijderbaar pistoolfilter. De behuizing kan zonder gereedschap snel en eenvoudig worden geopend om het filter te reinigen of te vervangen. Dit unieke pistool heeft een materiaaldruk van 250 bar en is voorzien van draaikoppelingen voor het soepel aansluiten van lucht- en materiaalaanvoer. Om de omkeerbare spuittip te reinigen volstaat het deze om te draaien en door te spuiten. De zeer nauwkeurige spuittips zijn leverbaar in verschillende grootten, variërend van 0,007" tot 0,035".

Om aan de behoeften van verschillende gebruikersgroepen tegemoet te komen, zijn er drie luchtkappen leverbaar voor een optimale aanpassing aan de verschillende materialen.
Voor laag- én hoogvisceuze materialen, zoals waterverdunbare spuitlakken en latex, wordt een groene luchtkap geleverd. Deze nieuwe kap heeft een lager luchtverbruik (tot 30% minder) zodat kleinere compressoren volstaan. Zo bespaart men op energiekosten en wordt er eveneens een positieve bijdrage geleverd aan het milieu.

De nieuwe AirCoat pistolen kunnen gebruikt worden voor oplosmiddelhoudende en watergedragen vernissen en lakken, beitsen, blanke lak, epoxygrondverven en -lakken, 2K materialen, high-solids alsook voor UV-lakken. Daardoor is het pistool uitermate geschikt voor schilders en metaalbewerkers, houtbewerkingbedrijven, meubelmakers, staalindustrie, landbouwmechanisatie en carrosseriebouw.

Voor deze nieuwe AirCoat pistolen werd eveneens een nieuwe slangenset ontworpen. Deze draagt, dankzij een flexibeler omhulsel, bij tot een betere hantering en gaat de vermoeidheid tegen. Deze nieuwe DN4AC slangenset bestaat uit een materiaal- en luchtslang en is beschikbaar in diverse lengten.

WSB-Wagner is op de SGA vakdagen te vinden op stand 167.

Wagner Spraytech Benelux (WSB) is reeds 30 jaar de Benelux vertegenwoordiging van Wagner, marktleider in Europa op het gebied van technologisch hoogwaardige pompen en verfspuitapparatuur, evenals van alle daarbij behorende randapparatuur. Wagner is toonaangevend op het gebied van oppervlaktetechnieken. Het bedrijf heeft vestigingen in Utrecht (Nederland) en Wolvertem (België) en richt zich op de bouw- en schildersbranche en op de industrie.

www.wagner-wsb.eu