WSB-WAGNER PRESENTEERT NOVITEITEN OP VAKBEURS HOUT 2008 10 sep 2008

WSB-WAGNER PRESENTEERT NOVITEITEN OP VAKBEURS HOUT 2008

WSB-Wagner neemt deel aan de vakbeurs HOUT 2008 die van 29 september t/m 3 oktober wordt gehouden in AHOY Rotterdam. Op de stand van het bedrijf (hal 1, standnummer E022) wordt een aantal noviteiten getoond.

Door de toepassingen van watergedragen lakken is de laatste jaren het gebruik van AirCoat pistolen enorm toegenomen. Deze spuittechniek is niet alleen milieuvriendelijker dan het conventionele Airless, maar geeft ook een veel mooier eindresultaat. Wagner heeft in aansluiting op deze ontwikkeling een generatie nieuwe ergonomische AirCoat pistolen ontwikkeld, die tijdens de vakbeurs HOUT 2008 wordt gepresenteerd. Als primeur voor de Nederlandse markt presenteert WSB daarnaast een geheel nieuwe ontwikkeling op het gebied van hogedruk verfslangen voor verftoepassingen. Deze slangen zijn ergonomisch, uiterst soepel en vederlicht. Tevens wordt met deze vooruitstrevende techniek 50% verf- en spoelmiddelbesparing gerealiseerd.

Wagner Spraytech Benelux heeft haar programma AirCoat pistolen verder uitgebreid. Met de GM 4100 AC en GM 4600 AC, levert het bedrijf nu een serie spuitpistolen die opvalt door een ergonomisch ontwerp, laag pistoolgewicht en geringe trekkerkracht. Hierdoor laten de nieuwe spuitpistolen zich tijdens het coaten flexibel en comfortabel bedienen. Daarnaast bieden deze AirCoat pistolen een nog betere verneveling dankzij de geoptimaliseerde luchtgeleiding. Beide pistolen zijn beschikbaar in de 160 en 250 bar versie, al naargelang de materiaaldruk in de applicatie. De 160 bar vereist minder kracht op de trekker dan de 250 bar variant.
De nieuwe AirCoat pistolen kunnen gebruikt worden voor oplosmiddelhoudende en watergedragen vernissen en lakken, beitsen, blanke lak, epoxygrondverven en -lakken, 2K materialen, high-solids alsook voor UV-lakken. Daardoor is het pistool uitermate geschikt voor houtbewerkingbedrijven, timmerfabrikanten, interieurbouw en meubelindustrie.

Voor deze AirCoat pistolen werd eveneens de nieuwe slangenset ontworpen. Deze draagt, dankzij een flexibeler omhulsel, bij tot een betere hantering en gaat vermoeidheid tegen. Deze nieuwe DN4AC slangenset bestaat uit een materiaal- en luchtslang en is beschikbaar in diverse lengten.

Een andere innovatie van Wagner die nauw aansluit bij de nieuwe serie GM 4000 pistolen en bijpassende slangenset is de Cobra 40-10.

De Cobra 40-10 is de eerste pneumatisch aangedreven hogedruk dubbelmembraanpomp die geschikt is voor een groot aantal toepassingen in de interieurbouw en meubelindustrie. In combinatie met het GM 4000 AirCoat pistool is de Cobra speciaal geschikt voor bijvoorbeeld het coaten van houten meubels. Door de toepassing van membraantechniek heeft deze hogedrukpomp geen pakkingconstructie. Dit werkt bijzonder pulsatiearm, waardoor een gelijkmatige materiaalstroom wordt bereikt met een perfect spuitbeeld van de hoogste oppervlaktekwaliteit. Het speciale pompsysteem en het perfecte aanzuigvermogen maken de Cobra ook zeer geschikt voor het verwerken van kleine hoeveelheden, primers, blanke lakken en UV-lakken en toepassingen met veel kleurwisselingen. De Cobra garandeert veelzijdige en flexibele toepassingen.

WSB heeft tevens een compleet assortiment aan producten en systemen voor het transporteren, mengen, doseren, sturen en aanbrengen van industriële coatings. Naast verf- en laktoepassingen levert het bedrijf ook oplossingen voor het appliceren van vloeistoffen en lijmen. Hiervoor levert WSB onder meer een compleet programma lijmspuitapparatuur van het merk Walther-Pilot.

WSB-Wagner is op de Vakbeurs HOUT te vinden op stand E022 in hal 1.

------------------------------------------EINDE PERSBERICHT------------------------------------------
Wagner Spraytech Benelux (WSB) is reeds 30 jaar de Benelux vertegenwoordiging van Wagner, marktleider in Europa op het gebied van technologisch hoogwaardige pompen en verfspuitapparatuur, evenals van alle daarbij behorende randapparatuur. Wagner is toonaangevend op het gebied van oppervlaktetechnieken. Het bedrijf heeft vestigingen in Utrecht (Nederland) en Wolvertem (België) en richt zich op de bouw- en schildersbranche en op de industrie.

Voor meer informatie:
Zonnebaan 10, 3542 EC Utrecht                       Veilinglaan 58, 1861 Wolvertem
T. +31 30 241 41 55                                         T. +32 2 269 46 75
F. +31 30 241 17 87                                         F. +32 2 269 78 45